מתיחות ביפו: הממשלה תדון היום בפעולות "תג מחיר"

כ-200 בני אדם הפגינו בשבת בגן השניים ביפו, במחאה על השחתת בתי העלמין ביפו ■ במשטרה אומרים כי נבדקים כיווני חקירה נוספים מלבד "תג מחיר", ומעריכים כי המעשה בוצע כבר לפני מספר ימים, לפני צום יום הכיפורים

הממשלה תקיים היום (א') דיון בפעולות "תג המחיר" שבוצעו השבוע ביפו ובטובא זנגרייה, כך מדווח גלי צה"ל. בתוך כך, כ-200 בני אדם הפגינו בשבת בגן השניים ביפו, במחאה על השחתת בתי העלמין. להפגנה הגיעו גם נציגי עיריית תל אביב וחבר הכנסת ג'אמל זאחלקה. בשני בתי קברות באזור, מוסלמי ונוצרי, התגלה הערב כי רוססו כתובות נאצה. במקום נכתב בין היתר - "תג מחיר", "מוות לערבים", "מוות לרוסים" וכתובות המזוהות עם קבוצת כדורגל ישראלית.

במשטרה אומרים כי נבדקים כיווני חקירה נוספים מלבד "תג מחיר", ומעריכים כי המעשה בוצע כבר לפני מספר ימים, לפני צום יום הכיפורים. בתוך כך, בקבוק תבערה נזרק הערב על גג בית כנסת ביפו. כוחות כיבוי השתלטו על האש. נזק קל נגרם למבנה אך לא היו נפגעים. במשטרה מעריכים כי אין קשר בין המקרים.

נשיא המדינה, שמעון פרס, גינה את חילול בתי העלמין ביפו. "השחתת מצבות הוא מעשה פסול ונפשע, המבזה את כבודנו ומנוגד לערכי המוסר של החברה בישראל. יש לעשות מאמצים עליונים כדי לתפוס את הפושעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין".

חולדאי: "קיצונים מנסים לפגוע בחיים המשותפים"

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי גינה גם הוא בחריפות את השחתת הקברים: "מעציב הוא שדווקא ביום הכיפורים, ישנם קיצוניים, המנסים לפגוע במרקם העדין של החיים המשותפים בעיר".

אימאם הקהילה המוסלמית ביפו, סולימאן סטאל אמר בתגובה למקרה כי "זו לא הפעם הראשונה שפוגעים בבתי הקברות שלנו. זה לא יכול להמשך כך". ראש העדה הנוצרית-אורתודוקסית ביפו, האב קונסטנטין נאסאר, אמר כי בקרוב ידונו ראשי הקהילות בעיר בהתפתחויות, ויחליטו כיצד לנהוג.

רבה הראשי של תל אביב יפו, הרב לאו, גינה גם הוא את חילול הקברים: "זוהי פעולת טרור המתסיסה לשווא את היחסים בין תושבי השכונה העיר והמדינה. יש לשמור מכל משמר על מרקם היחסים בין התושבים ולהרבות שלום אחווה ורעות".

במפלגת העבודה הגדירו את האירוע "נדבך נוסף בהסלמה בפעולות נגד ערביי ישראל", וציינו כי "כל כל כוונתן להצית אש ולהביא להחמרה ביחסים בין היהודים והערבים בישראל".