בכיר בקרן המטבע: "יוון בצומת דרכים - רפורמות קשות לפניה"

פול תומסן, מי שעמד בראש הצוות קרן המטבע שהגיע ליוון, דחה את ההצהרה כי החלק הבא בסיוע ליוון כבר הושלם

בכיר בקרן המטבע הבינלאומית, מי שעמד בראש הצוות שהגיע ליוון, אמר כי יוון נמצאת בפני צומת דרכים ויהיה צורך ברפורמות מבניות נוקשות יותר ממה שראו בקרן המטבע עד כה, כך אמר פול תומסן לעיתון גרמני.

אי הודאות סביב האישור החלק הבא בסיוע ליוון עדיין עומדת בעינה ואף מתגבר הערפל סביב הסיוע החיוני שיוון מצפה לו בכיליון עיניים. נציין כי היכולת של יוון לבצע רפורמות היא מוגבלת נוכח ההפגנות והשביתות במדינה.

"יוון נמצאת בפני צומת דרכים", אמר הבכיר ודחה את ההצהרה שיצאה מממשלת יוון לפייה ההסכם על החלק הבא בסיוע כבר הושלם. "הם הולכים שני צעדים קדימה וצעד אחד אחורה, הממשלה היוונית מבינה כי השינויים המשמעותיים עוד לפניה ובמקביל העייפות והשחיקה החברתית הולכות וגוברות", אמר.

יוון עתידה לעמוד בפני קופה ריקה באמצע נובמבר ללא הסיוע בהיקף של כ-8 מיליארד אירו. צב זה מעלה עוד יותר את הסיכון לחדלות פירעון שיגרור את איזור גוש האירו לידי משבר פיננסי עמוק יותר, כאשר השלכות של משבר פיננסי כבר מטלטלות את השווקים ברחבי העולם.

ה"טרויקה" שכוללת את נציגי האיחוד האירופי, קרן המטבע והבנק המרכזי סיכמו את הערכתם לגבי יוון לגבי ההתקדמות שלה והיכולת שלה לעמוד בתנאי חבילת החילוץ שאושרה לה. השיחות בין יוון ל"טרויקה" ימשכו גם היום ויתמקדו בתוכנית קיצוץ הגירעון לשנים 2013 ו-2014.

פול תומסן אמר בהמשך דבריו כי מעולם לא ראה עויינות גדולה כל כך כנגד תוכנית צנע כמו זו הקיימת ביוון "אנשים מביעים את התסכול שלהם גם בדרכים מאוד לא נעימות", אמר.

יצויין כי מנהיגי האיחוד האירופי יפגשו ב-17-18 באוקטובר במטרה לדון בתוכנית החילוץ השנייה ליוון.