ליף נפגשה עם ישי: "הוא יצא גבר; לליברמן יש מה ללמוד"

שר הפנים יצא מישיבת הממשלה שעסקה בהמלצות טרכטנברג כדי לשמוע את ההסתייגויות של ראשי המחאה‏

‎‎במהלך ישיבת הממשלה נפגש שר הפנים, אלי ישי, עם יוזמי המחאה והביע את תמיכתו בפתיחת התקציב. בעקבות הפגישה מסרו יוזמי המחאה כי "בפגישה עם שר הפנים אלי ישי, קיבלה דפני ליף את תמיכתו בדרישת המחאה לתקציב חברתי חדש לשנת 2012. הפגישה, שנערכה בזמן שממשלת ישראל מתכנסת על מנת לדון בדוח הלא מספק של ועדת טרכטנברג". ‏

בהודעה נאמר עוד כי בין השניים נרשמה הסכמה בשני עניינים. "הדוח לא יכול להביא לשינוי משמעותי ולא לפתרון אמיתי לבעיות הכלכליות חברתיות שנוצרו בישראל, ושישנה רק דרך אחת להביא לשינוי המיוחל והיא תקציב חברתי חדש לשנת 2012".

דפני ליף אמרה לאחר הפגישה כי "אנו מעריכים ותומכים בכל גוף שמצטרף לדרישה לפתרונות אמיתיים לבעיות שהוציאו את אזרחי ישראל לרחובות בקיץ האחרון. אין לנו עניין במשחקים פוליטיים משום סוג. יש לנו עניין בדבר אחד ויחיד: השגת פתרון מקיף, ארוך טווח ורציני למצוקות של אזרחי ישראל".

ליף סיפרה כי "הפגישה עם השר ישי הייתה רצינית ועניינית, ובה מצאנו אוזן קשבת ואנו מקווים שגורמים נוספים בתוך הממשלה יבינו שגם עליהם ללכת בדרך זו". היא הוסיפה כי "לא ייתכן שלאחר הקיץ ההיסטורי האחרון תמשיך המדינה להתנהל על-פי התקציב הדו-שנתי הישן, שחובר בנסיבות אחרות כל כך". ‏

בדף הפייסבוק שלה כתבה ליף לאחר הפגישה: "אלי ישי יצא גבר ועזב ישיבת ממשלה. במקום זה ישב איתי והקשיב והסכים שהמחאה הזו צריכה להתקדם לתקציב חברתי חדש ל-2012. זה רק מראה שגם בתוך המערכת יש שמבינים שאין ימין ושמאל, חרדים חילונים, ערבים יהודים, אלא רק מוסרי ולא מוסרי, הומני ולא הומני. בקיצור, סחתיין אלי. לליברמן יש מה ללמוד".

‎‎שמולי: "להטוטי מילים"

‏‎‎בעקבות אישור הדוח בישיבת הממשלה אמר היום יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית איציק שמולי: "אישור הדוח כמקשה אחת בממשלה מהווה שגיאה קשה. הדוח מכיל אמירות חשובות, אך בצדן מעשים דלים, שלא יפתרו את הבעיות בתחום הדיור ובפרט בתחום הדיור הציבורי, מיגור תופעת עובדי הקבלן, והפחתת יוקר המחיה של מוצרי היסוד. לא ניתן לפתור את הבעיות בעזרת קוסמטיקה ולהטוטי מילים. בכוונתנו להמשיך את המאבק ואף להחריפו. הן ברחובות והן במסדרונות הכנסת".