המחזמר המצליח "שורת מקהלה" בדרך לת"א

אניטה לואיז-קומב, אחת המשתתפות הבולטות ב"שורת המקהלה" שיעלה בארץ בקרוב, מותחת קווי דימיון, מחמיאים יותר ופחות, בין הדמות שהיא מגלמת במחזמר לבין חייה האישיים ומדברת על עתיד מחזות הזמר בעולם

"מהביקור הקודם שלי בישראל יש לי זיכרונות נפלאים, למרות שלא הזדמן לי אז להגיע לתל-אביב. אני מספרת לכל המשתתפים איזו חוויה צפויה להם", כך מבשרת השחקנית-זמרת-רקדנית אניטה לואיז-קומב מיד בתחילת הראיון הטלפוני ל"גלובס" לרגל הגעתו הצפויה של המחזמר "שורת המקהלה" (Chorus line) לישראל.

קומב, בת 44, הופיעה בפסטיבל ג'אז בים האדום באילת לפני שנה וחצי במופע משירי רוג'רס והמרשטיין. עכשיו היא חוזרת כחלק מהפקת הענק שהועלתה לראשונה בברודווי בשנת 1975, והפכה מאז לאחד ממחזות-הזמר המצליחים בכל הזמנים.

קרוב לאור הזרקורים

ב"שורת המקהלה" אין עלילה וכוכבים אלא אנסמבל של דמויות, אחת מהן - הבמאי היושב בחשכה וחורץ גורלות לשבט או לחסד. השאר הם צעירים וצעירות בתחילת דרכם הבימתית, רעבים (תרמי משמע) להכרה וחלומם הגדול הוא להתקבל להפקת במה גדולה כחלק משורת המקהלה. במהלך יום האודישנים יזכו לגולל סיפורים וחלומות, אך רק חלקם יזכו בג'וב הנכסף. הדמות הבולטת במחזמר היא קאסי, שאותה מגלמת קומב - רקדנית-שחקנית מבוגרת, שגילמה תפקידים בולטים ואף ניהלה בעבר רומן עם הבמאי זאק, אך מוכנה להתחרות שוב על מקום במקהלה כדי להישאר קרובה לאור הזרקורים.

"הרבה סיטואציות במחזמר זכורות לי מהשנים הראשונות שלי במקצוע. גם אני עמדתי ימים שלמים בתורים לאודישנים רק כדי לקבל תשובה שלילית בסוף", נזכרת קומב, שגילמה שורת תפקידים מרכזיים בהפקות יוקרתיות בווסט אנד ובברודווי בהן "חתולים", "אוויטה", "שדרות סאנסט", "עלובי החיים" ו"שיגעון המוזיקה". היא אף הייתה אחת הבודדות בהיסטוריה שזכתה לגלם את שתי הדמויות הראשיות, רוקסי הארט וולמה קלי, במחזמר "שיקגו".

"שורת המקהלה" הוא אוסף קטעי שירה ומחול אודות אנשים שבפועל תפקידם על הבמה הוא לתמוך בכוכבים הראשיים. איך את מסבירה את ההצלחה העצומה של המחזמר?

"הסיפורים האנושיים. אני חושבת שבפעם הראשונה אותם חיילים אלמונים של המקצוע קיבלו פנים, שמות וזהות והקהל התחבר לזה. מי שצופה במחזמר מבין שמאחורי החיוכים והתלבושות הנוצצות יש אנשים העובדים בפרך תמורת סיכוי זעיר לעשות עוד צעד קדימה. בשבילם תפקיד במקהלה זה עוד כמה חודשים שבהם יהיה אוכל בבית וכסף לשכר הדירה, שלא לדבר על עוד שיעור מחול או פיתוח קול".

- ז'אנר מחזות הזמר שרוי במשבר תדמיתי ממושך. כמי שצמחה בהפקות אלה, את רואה תקומה או שהעתיד צופן עוד ועוד העלאות מחודשות של קלאסיקות?

"אני במקצוע יותר מ-25 שנה, וכבר ראיתי את הז'אנר ממציא את עצמו מחדש עם הפקות כמו 'חתולים' ו'פנטום האופרה' בתחילת שנות ה-80 שהפכו כל מחזמר למגה-שואו. כיום, לא מעט בגלל המיתון הכלכלי, מפיקים חוששים להשקיע סכומים גדולים ברעיונות חדשים. נולד ז'אנר חדש, שהתחיל ב'מאמא מיה' עם השירים של אבבא והמשיך למחזות זמר על-פי שירים מוכרים של קווין, מדנס, רוד סטיוארט ועוד. מה יהיה השלב הבא אין לי מושג, אבל הוא יגיע ואהיה מוכנה לקראתו כי בדבר אחד אני בטוחה: תמיד יהיה קהל למחזות זמר".

הופעה ראשונה של "שורת המקהלה" (Chorus line) תתקיים באולם המשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב ב-18 בחודש. ההופעות יימשכו עד ה-27 בחודש