קמרון: "צריכים 'בזוקה' על מנת להציל את כלכלת אירופה"

את הדברים אמר במהלך ראיון ל"פייננשל טיימס" ■ הוא קרא למנהיגי אירופה לאמץ תוכנית בת 5 שלבים להצלת אירופה ■ והזהיר: אירופה תיכנס לאסון כלכלי תוך שבועות

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון קורא לכל מנהיגי אירופה לנקוט בגישה של "בזוקה גדולה" על מנת להתמודד עם המשבר באירופה. במהלך הראיון גם הזהיר שלא נותר הרבה זמן לפעול, ושבתוך שבועות היבשת תגיע למצב של אסון כלכלי.

את הדברים הללו אמר קמרון במהלך ראיון ל"פייננשל טיימס" ובמהלכו גם קרא למנהיגי גרמניה וצרפת לשים את המחלוקות בינהם מאחוריהם ולשתף פעולה על מנת להגיע לפתרון המשבר. קמרון הציע לאמץ תוכנית בעלת 5 שלבים "מכריעים" להפגת אי-הבהירות בגוש האירו, ואימוץ התוכנית יוביל להרגעת השווקים בעולם.

קמרון קרא לממשלת גרמניה ולמדינות אחרות באירופה "לקחת אחריות משותפת", ולהגדיל את קרן הסיוע האירופית שעומדת כרגע על 440 מיליארד אירו, על מנת למנוע התפשטות משבר החובות באירופה במידה ויוון אכן תקרוס בסופו של דבר.

למרות שקמרון סירב להתייחס לסיכוייה של יוון להיכנס לחדלות פירעון - יש כמה שרים בממשלתו שחושבים שפשיטת רגל של יוון הינה בלתי נמנעת - הוא אמר שצריכים להסיר את מעטה חוסר הוודאות מעל עתידה הכלכלי של יוון.

ראש הממשלה הבריטי השווה את התוכנית שלו לתוכנית שהגה בזמנו שר האוצר האמרקני הנרי פולסון, ואמר: "שעל מנהיגי אירופה להפסיק את המנהג שלהם להגיב לדברים בצורה מאוחרת ומופחתת".