נתניהו מנחם את ארדואן: "משתתף בצערך על מות אמך"

ראש הממשלה שלח בסוף השבוע איגרת למקבילו הטורקי, בה הביע צער על מות אמו, טנזיל ארדואן, ביום שישי ■ גם פרס הביע צער על מות אמו של ראש ממשלת טורקיה

משתתף בצערו: ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח בסוף השבוע איגרת תנחומים למקבילו הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן, בה הביע צער על מות אמו טנזיל ארדואן ביום שישי האחרון. ערב יום הכיפורים נשלחה איגרת התנחומים המיוחדת, בה הביע נתניהו צער על מותה של ארדואן האם. "אני מבקש להשתתף בצערך הכבד, ולהעביר את תנחומיי על האבל הכבד לכל בני משפחתך", כתב נתניהו באיגרת.

לנתניהו הצטרף היום גם נשיא המדינה שמעון פרס, ששיגר לארדואן איגרת תנחומים אף הוא, בה הביע את צערו על מותה של אמו בסוף השבוע, כפי שדיווח במהדורה המרכזית עורך חדשות החוץ ערד ניר. בעקבות המהלך, אמר הערב בכיר בלשכתו של ארדואן כי מדובר ב"התפתחות חיובית", לדבריו, "בקשרים בין שתי המדינות".

לדברי הבכיר בלשכת ארדואן, "השיח בין ישראל לטורקיה נמצא היום בטון אחר לחלוטין", אך עם זאת עדיין מוקדם להסיק מסקנות בנוגע לחידוש הקשרים בין שתי המדינות, שהורעו בעקבות סירובה של ישראל להתנצל על חלקה בהרג תשעת הפעילים הטורקים על ספינת המרמרה בחודש מאי בשנה שעברה.

כעת, לאחר האיגרת ששלח הנשיא פרס, הוא מוזכר כאישיות הישראליות שתוכל אולי לפתור את משבר ההתנצלות ולהכשיר את הדרך ולגשר בין שתי המדינות.

היום שודרו ברחבי העולם תמונות יוצאות דופן בהן נראה ארדואן מייבב בבכי במהלך הלווית אמו - שאת ארונה נשא על כתפו במהלך ההלוויה יחד עם נשיא טורקיה עבדאללה גול. טנזיל ארדואן, בת 83 במותה, מתה ביום שישי בבית החולים באיסטנבול - שם אושפזה בשבוע האחרון אחרי שעברה ניתוחים בשלפוחית השתן ובכיס המרה.