יו"ר חדשות 10: אישרנו את המעבר לנווה-אילן כי לא הייתה ברירה

יורם שכטר: "כל המעבר הזה לא נראה הגיוני. מעבר לירושלים היה יכול להיות טוב יותר; אולי אפשר היה להשיג עסקה טובה יותר"

דירקטוריון חדשות 10 אישר את המעבר של החברה לנווה-אילן, אך ללא ביקורת על המהלך. "אישרנו את המעבר כי לא הייתה לנו ברירה", אמר היום (ב') ל"גלובס" יו"ר הדירקטוריון, יורם שכטר. לדבריו, העסקה עם אולפני ג.ג אינה אופטימלית, והדבר הנכון היה לעבור לירושלים עצמה אם הדבר היה מתאפשר.

שכטר אמר את הדברים גם בדיון, לדבריו, מפרספקטיבה של איש נדל"ן. לדבריו, "כל המעבר הזה לא נראה הגיוני. מעבר לירושלים היה יכול להיות טוב יותר, אם כי בלוח הזמנים הנוכחי (עד סוף השנה, ל"א), הוא אינו אפשרי. ברור לי, עם זאת, כי גם ההנהלה וגם נציגי הבעלים מיצו את האפשרויות העומדות בפניהם בכל הנוגע לירושלים, ובזמן שנותר אין ברירה אלא לאשר את המעבר לנווה-אילן".

על-פי החוק, חברת החדשות של ערוץ 10 חייבת לשדר מירושלים-רבתי כבר מהיום האחרון של חודש דצמבר 2011. שכטר ונציגים נוספים מהדירקטוריון עשו בעצמם סיור ביום שישי האחרון בנווה-אילן ובחנו את המעבר, בין היתר בפגישה עם המנכ"ל של האולפנים, ישראל הורביץ.

"יכול להיות שאפשר היה להשיג עסקה טובה יותר", אומר שכטר, "בסך-הכול מדובר בהשקעה של סכום משמעותי של בסביבות 20 מיליון שקל".

בשלב מסוים העלה הדירקטוריון אפשרות לבקש ארכה מהרשות השנייה או מהמחוקקים למעבר לירושלים, על מנת לבחון את הנושא לעומק, אולם הנושא ירד מהפרק. מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, התנגד לרעיון.

הנהלת ערוץ 10 בראשות ורשבסקי מקיימת במשך חודשים חיפושים אחר אתר להעברת חדשות 10, ואולם כל המגעים מול בנייני האומה, אולפני הבירה ועיריית ירושלים כשלו, זאת בעיקר בשל קשיים טכניים.

כפי שפורסם אתמול (א') ב"גלובס", כבר מאוגוסט האחרון אין כל הזרמה נוספת של כסף לערוץ 10, אולם לא נראה כי יש, לפי שעה, חשש להמשך תפקודו. ועם זאת, מעבר שכזה לנווה-אילן של חלק ניכר מחברת החדשות לאולפנים עשוי להיות יקר, והעלויות אף עשויות להיות גבוהות מהמצופה.

בימים אלה מתקיים משא-ומתן מול איש העסקים חזי בצלאל כדי שיכנס כמשקיע בערוץ 10 במקום ארנון מילצ'ן.