מודי'ס מרגיעה: קריסת דקסיה לא מאיימת על דירוג צרפת

בסוכנות הדירוג מודיעים כי השתתפותה של צרפת בחילוץ הבנק הבלגי-צרפתי דקסיה לא תפגע בדירוגה המושלם - "AAA" ■ במודי'ס ממשיכים להחזיק בתחזית יציבה על צרפת

בסוכנות הדירוג מודי'ס מודיעים היום (ב') כי השתתפותה של ממשלת צרפת בחילוץ הבנק הבלגי-צרפתי דסקיה (סימול בבורסת בלגיה: DEXB), שכבר בשבוע שעבר החלו להגיע מכיוונו איתותים על כך שהוא עומד לקרוס, לא תשפיע לרעה על דירוג האשראי המושלם שלה - ברמה "AAA".

זאת, לאחר שממשלות צרפת, בלגיה ולוקסמבורג הודיעו אתמול כי הגיעו להסכם הבנק יפורק. הבנק, שהעמיד הלוואות למאות ערים בשתי המדינות, הוא הקורבן הגדול הראשון במשבר החוב באירופה.

"כרגע אין השפעה על דירוג האשראי של צרפת והתחזית שלנו לדירוג שלה נשארה יציבה", אמר אלכסנדר קוקרבק (Alexander Kockerback), אנליסט במודי'ס, אמר בריאיון ל"רויטרס".

זאת, לאחר שהיום הודיע הבנק שמועצת המנהלים שלו אישר את תוכנית החילוץ המוצעת שבמסגרתה בלגיה תרכוש את החטיבה הבלגית של הבנק תמורת 4 מיליארד אירו. בנוסף הבנק יזכה לסיוע כלכלי במשך 10 השנים הקרובות עד סכום מקסימלי של 90 מיליארד אירו.

בהודעה נאמר גם שהבנק נמצא במשא ומתן עם שני בנקים צרפתיים על מנת שיעביר אליהם את חשבונות הרשויות המקומיות בצרפת, וגם בודק אפשרות למכירת נכסים שלו בלוקסמבורג. המהלך הזה בעצם גורם לפירוקו של הבנק. בעקבות המהלך הודיע מנכ"ל החטיבה הבלגית של הבנק, ז'אן לוק דיהאן שהוא פורש מתפקידו כחבר במועצת המנהלים, אולם יישאר בתפקידו כמנכ"ל הבנק.