סלובקיה תכריע מחר הדיון על הרחבת קרן החילוץ האירופית

סלובקיה, לצד מלטה, נשארה המכשול העיקרי בדרך לאישור קרן החילוץ ■ יו"ר מפלגה בקואליציה: "ניאלץ להגיע להחלטה מכרעת מחר"

ממשלת סלובקיה לא הצליחה להגיע היום (ב') לפשרה בנוגע להרחבת קרן החילוץ האירופית (EFSF), וימשיכו את הדיונים מול הפרלמנט מחר (ג') בבוקר. "עד כה עמדותינו (ביחס לקרן החילוץ) לא הצליחו להתקרב", אמר בלה בוגר (Bela Bugar), יו"ר מפלגת מוסט-היד. "ניאלץ להגיע להחלטה מכרעת מחר".

על מנת שגוש האירו יוכל להרחיב את קרן החילוץ האירופית ל-440 מיליארד אירו, על כל 17 המדינות החברות בגוש לאשר זאת. סלובקיה, לצד מלטה, נשארה המדינה הבעייתית, ועליה להביא לאישור את הנושא בממשלה. מלטה ככל הנראה תאשר את ההרחבה ללא כל בעיה. ביום ה' האחרון אישר הפרלמנט בהולנד את הרחבת קרן החילוץ של אירופה, ובכך סלובקיה נשארה המכשול העיקרי.

ראש ממשלת סלובקיה, איווטה רדיקובה (Iveta Radicova), סבורה כי הרחבת הקרן הינה צעד נכון, אולם מתנגדת להגדלת נתח ההשתתפות של סלובקיה בגידול - פי שמסרה לפני שבועיים ל-CNBC: "הגדלת הקרן משמעותה מבחינתנו עוד חוב, וזה בלתי אפשרי. מדינות שגם ככה נמצאות בחובות יצטרכו ללוות עוד כסף כדי לקיים את חובותיהן לקרן - זו בעיה שרק מגדילה את עצמה. הקרן חיונית אך לדעתי, בלתי אפשרי לצמצם את חובותיה של מדינה אחת עם חובותיה של מדינה אחרת".