נזקי השביתה: 100 משחקי NBA מעונת 2011/12 בוטלו רשמית

בפעם השנייה בלבד בהיסטוריה, סכסוך עבודה בליגת הכדורסל מוביל לביטול של משחקים מהעונה הרגילה ■ רוכשי מנויים וזכייני השידור ב-NBA יקבלו זיכוי כספי

בפעם השנייה בלבד בהיסטוריה, מבוטלים רשמית משחקים מהעונה הרגילה ב-NBA, בעקבות אי הסכמות לגבי אופי ההסכם הקיבוצי בין הנהלת ליגת הכדורסל לבין ארגון השחקנים.

גם לאחר מרתון פגישות ביומיים האחרונים במנהטן, שארכו 13 שעות בסך הכל, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמות. המשמעות: השבועיים הראשונים של העונה הרגילה, שהיתה אמורה להיפתח ב-1 בנובמבר, בוטלו רשמית (כ-100 משחקים בסך הכל).

גם לפני עונות 1995 ו-1996 נרשמו סכסוכים והפסקות עבודה ב-NBA, אך הם לא הובילו לביטול משחקים. הפעם היחידה בהיסטוריה עד היום שבה התרחש הסצנריו הזה היתה בעונת 1998/99, שגרמה לביטול של 464 משחקים בסך הכל.

כזכור, ארגון השחקנים, הליגה ובעלי הקבוצות מנסים למצוא נוסחה שתאפשר לחלק כראוי את הכנסות הליגה, שעמדו בעונה האחרונה על 4.3 מיליארד דולר. הליגה והבעלים מעוניינים להוריד את הנתח של השחקנים, שעמד אשתקד על 57%, בעיקר כי קבוצות ה-NBA רשמו בעונה הקודמת הפסדים כוללים של כ-300 מיליון דולר. טרם נקבע תאריך לפגישת המשך בין הצדדים בניסיון לאחות את הקרעים.

אגב, רוכשי המנויים של קבוצות ה-NBA צפויים לקבל החזרים מלאים בגין המשחקים שבוטלו. דייויד סטרן, הקומישינר של ה-NBA, הבהיר כי הליגה תחזיר כסף לזכייני השידור שלה בגין המשחקים המבוטלים. בסך הכל, מכניסה ה-NBA כ-900 מיליון דולר בשנה עבור זכויות שידור.