רוקדים בחשכה

בעונה החדשה והחלשה של "רוקדים עם כוכבים" האמריקנית משתתפים סלבריטאים דרג ג', ולכן בפרומואים בולטים הרקדנים המקצועיים. אלא שאת הכסף הגדול רואים הכוכבים ולא הרקדנים. צדק חברתי? אולי בעונה הבאה

תוכנית הריאליטי הפופולרית "רוקדים עם כוכבים" שבה באחרונה לעונה מספר 13 בארצות הברית. לא פחות מ-19 מיליון צופים ראו את פרק הבכורה ברשת ABC, נתון מרשים שעדיין משקף ירידה לעומת פתיחת העונה הקודמת.

מפיקי התוכנית, שהבינו מזמן כי הפורמט שבידיהם מזדקן ונחלש מעונה לעונה, נקטו הפעם אסטרטגיה מתוחכמת לקידום העונה החדשה. הסלבריטאים שלוהקו לעונה החדשה נדחקו לקרן זווית בפעולות הקידום השונות, ובמקומם הושם דגש על הרקדנים המקצוענים. נכון, עדיין היה קצת רעש מסביב לליהוק של הבן הטרנסג'נדר של שר, צ'אז בונו, וההחלטה לצוות לו רקדנית נקבה. אולם הפעם, יותר מבעבר, נדמה היה שדווקא הרקדנים המקצוענים מושכים את עיקר תשומת הלב.

תעיד על כך גם האמירה של מגישת הטוק שואו ריקי לייק, אחת המתחרות בעונה החדשה, שאמרה על בן זוגה המקצוען לריקוד, דרק האף: "כשנכנסתי לאולם החזרות וראיתי את דרק נמסתי קצת".

דרק האף שב ל"רוקדים" אחרי עונת שבתון, שבמהלכה התרכז בצילום סרט קולנוע חדש, על ריקוד כמובן, בתלת ממד. בתוכנית הראשונה, כשעלה לבמה יחד עם ריקי לייק, הכריז הקריין: "גבירותיי ורבותיי! שובו של ה-האף!". כן כן, הקריין לא הכריז על עלייתה לבמה של ריקי לייק, ה"כוכבת", אלא על החצי השני של הצמד, זה שרוקד לפרנסתו גם כשמצלמות האולפן כבות.

האסטרטגיה החדשה של התמקדות ברקדנים ולא בכוכבים היא תוצאה של הידלדלות השורות בקרב הידוענים הבכירים, המוכנים להקדיש חודשים ארוכים מחייהם לחזרות ואימונים מפרכים ולהתחרות זה בזה על תואר "הכוכב הרקדן הטוב ביותר".

המפיקים כיוונו גבוה ואפילו שיגרו הצעה לנשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון. הוא דווקא שקל בחיוב, אבל הסביר שפשוט אין לו זמן פנוי. בסופו של דבר, הסתפקו המפיקים ברשימת ידוענים דרג ג', ביניהם כאמור צ'אז בונו, וכן דיוויד ארקט, הגרוש של קורטני קוקס, ננסי גרייס, מגישת תוכניות כבלים בסגנון "בשידור חוקר", אליזבטה קנליס, שכיהנה לזמן קצר כחברתו התורנית של ג'ורג' קלוני, ורוב קרדשיאן, האח של בנות משפחת קרדשיאן. וכשרשימת הכוכבים שסגרת לעונה ה-13 מורכבת מ"סלגים", מה הפלא שהפוקוס עובר לרקדנים?

בניגוד לישראל, ב"רוקדים" האמריקנית הצופים מכירים היטב כמה וכמה רקדנים. לצד דרק האף הבלונדיני החסון ישנה המקבילה הנשית שריל בורק, שזכתה בשתי עונות קודמות. כאנטיתזה לבורק ניצבת קים ג'ונסון, רקדנית אוסטרלית, וישנם עוד שלושה-ארבעה רקדנים, שחוזרים לתוכנית מדי שנה ונהנים גם הם מקהל מעריצים קבוע.

הפרדוקס בהתפתחות הזו, מלבד העובדה שהתוכנית נקראת "רוקדים עם כוכבים" אבל הכוכבים לא ממש מעניינים יותר מהרקדנים, נמצא גם בתלושי השכר של המשתתפים. הידוענים הרי מסכימים לשעבד את חייהם למשטר אימונים קפדני בזכות תלוש שכר שמן, בעוד הרקדנים המקצוענים מקבלים 10,000-12,000 דולר לפרק - משכורת מביכה במונחים של תוכנית מצליחה בפריים טיים.

סביר להניח ש"רוקדים עם כוכבים" תשרוד עוד כמה וכמה עונות בארצות הברית. וכשהחוזים הנוכחיים של הרקדנים יסתיימו, הם מן הסתם ידרשו העלאה רצינית בשכר.

שרפו את המועדון

הקורבן הראשון של עונת הסתיו בטלוויזיה האמריקנית היא אחת הסדרות המדוברות ביותר בשנה האחרונה - "מועדון פלייבוי" של רשת NBC. נתוני רייטינג בלתי מספקים בעליל, וירידה עקבית בצפייה משבוע לשבוע, הביאו להחלטה להוריד את הסדרה מהמסך אחרי שלושה פרקים בלבד.

"מועדון פלייבוי" מתרחשת בשנות השישים במועדון לילה יוקרתי בשיקאגו. היא אחת הסדרות הראשונות שניסו לרכוב על גל ההצלחה של "מד מן" ולהביא לרשתות הברודקאסט מעט מהילת הסיקסטיז. אבל הניסיון כשל, ובמהירות. הצופים פשוט התעלמו מהתוכנית.