מארק פאבר: "המשבר יזיק למניות אך יהיה חיובי מאוד לדולר"

"גורו ההשקעות", פאבר: "הנסיבות האחרונות המעיקות על השווקים הגלובליים יאריכו במידה רבה את תקופת התנודתיות על רקע הצמיחה האיטית של הכלכלות בעולם"

מארק פאבר, מי שזכה לכינוי "גורו ההשקעות" אמר היום (ג') כי מחנק הגלובלי ממשבר החוב והתוכניות להתערבות יעשו טוב לדולר האמריקני אך יזיקו מאוד מחירי ניירות הערך, כך אמר בריאיון לרשת "CNBC". פאבר הוסיף כי הנסיבות האחרונות המעיקות על השווקים הגלובליים יאריכו במידה רבה את תקופת התנודתיות על רקע הצמיחה האיטית של הכלכלות בעולם.

פאבר שורי מאוד על הדולר על רקע ההתרחשויות כיון שהמשקיעים יחפשו חוף מבטחים שבו הם יכולים להיות מוגנים, זאת למרות נסיונות הממשלה להזרים נזילות לשווקים כדי להציל את המערכת הפיננסית כולה.

"למרות העובדה כי הבנק המרכזי של אירופה והממשלות באירופה יציפו את השווקים עם נזילות גבוהה כדי לחלץ את השווקים ממשבר, עדיין הנזילות הגלובלית מתהדקת", אמר פאבר והדגיש כי בכל מצב שבו הנזילות הגלובלית מתהדקת, זהו מצב רע מאוד לניירות ערך אבל טוב מאוד לדולר, כפי שהיה המצב ב-2008", אמר.

הדולר רשם עלייה לאחרונה מול רוב המטבעות המרכזיים וזינק בלמעלה מ-5% מאז אוגוסט האחרון. זה כבר שנים שדולר חזק מאותת על מצב רע מאוד לנכסים מסוכנים ובפרט לשוק המניות.

עוד הוסיף פאבר במבט כללי יותר כי הוא לא רואה איך ארה"ב, יפן ומערב אירופה יכולים לצמוח "שניהם הולכים לעבר סטגנציה", אמר. בהתייחס למחאה החברתית הגוברת בוול סטריט אמר פאבר כי המפגינים צריכים ללכת לוושינגטון ולכבוש את הפדרל רזרב."יש לנו מדיניות פיסקאלית מרחיבה ומדיניות מוניטארית מרחיבה אך מדיניות רגולציה מגבילה", אמר בביקורתו על ארה"ב ובנוסף ציין כי בשל כך הוא לא משקיע בארה"ב אלא בסין או בכל מקום אחר שבו הסביבה הרגולטורית נוחה יותר.