מנכ"ל דויטשה בנק מתנגד לתוכנית להזרמת הון לבנקים

ג'וזף אקרמן, על התוכנית המסתמנת להזרמת הון לבנקים באירופה: "לא תפתור את הבעיה האמיתית - שאג"ח ממשלתיות לא בטוחות" ■ "דויטשה בנק יעשה הכל כדי לא לקבל הסיוע"

מנכ"ל דויטשה בנק , ג'וזף אקרמן (Josef Ackerman), הביע הבוקר (ה') את התנגדותו לדיווחים האחרונים בדבר תוכנית להזרמת הון לבנקים באירופה. נשיא הנציבות האירופאית, חוסה מנואל בארוסו, יצא כאמור אתמול בהצהרה כי על הבנקים באירופה להגדיל את יתרות ההון שלהם, אולם אקרמן סבור כי מהלך שכזה "לא יפתור את הבעיות האמיתיות, והמשקיעים הפרטיים לא יממנו מהלך שכזה, בכל מקרה".

"הזרקת הון לבנקים לא פותרת את הבעיות האמיתיות עימן אנו מתמודדים", מסביר אקרמן. לדבריו, המהלך המדובר לא מתייחס בשום צורה לבעיה האמיתית, והיא שמדינות מתקשות למחזר חובות לאור העלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות: "השקעה באג"ח ממשלתיות אינה נטולת סיכונים, כפי שהיה בעבר", טוען אקרמן.

לדבריו, במקום להזרים הון למערכת הבנקאית, יש לדרוש מהממשלות "לחדש את האמון בתזרים הסולידי שלהם". אקרמן הוסיף כי כמנכ"ל, "יעשה הכל" כדי להימנע מקבלת סיוע חיצוני ואשראי נוסף, לו הבנק לא זקוק, לדבריו.

עוד הזהיר אקרמן כי הדיבורים על הזרמת הון לבנקים, עומדים בד בבד עם האפשרות שהמשקיעים הפרטיים והגופים המוסדיים ביבשת ייאלצו לספוג "תספורת" גדולה יותר על חובותיה של יוון. "במסגרת תוכנית החילוץ האחרונה, הסכמנו ל'תספורת' של 21%. הרבה פחות ממה שמדברים עליו עכשיו".

מנכ"ל הבנק הוסיף כי יגיע להתכנסות שרי האוצר של האיחוד האירופי, אשר אמורה להתקיים ב-23 באוקטובר בבריסל, כדי לנסות ולהשפיע על ההחלטות שיתקבלו באשר לפיתרון משבר החוב.