הרמטכ"ל לבני משפחת שליט: גלעד ישוב ביום שלישי

היישוב מצפה הילה שבגליל עוטה אווירת חג לקראת חזרתו הצפויה של גלעד שליט ■ בני משפחתו, ששבו לביתם אחרי יותר משנה במאהל בירושלים, החלו בהכנות קדחתניות לקראת שובו

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הגיע הערב לבית משפחת שליט ביישוב מצפה הילה. הוא מעדכן את קרוביו של החייל החטוף באיזה אופן ומתי בדיוק ישוב גלעד לביתו.

גנץ הגיע למצפה הילה כשהוא מלווה בראש אכ"א אורנה ברביבאי. במהלך פגישתם עם משפחתו של גלעד שליט, הם מעדכנים לגבי ההתנהלות הצפויה לקראת יום שלישי - יום חזרתו של גלעד. בין היתר הם דנים במה שצפוי לקרות במהלך יום השחרור, מי יורשה להיות בסביבתו של גלעד והיכן בדיוק יערך המפגש המרגש.

בצה"ל עושים מאמץ להתאים את ההתנהלות ביום שחרורו של גלעד לרצונות של משפחת שליט. אך, אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון, כבר במוצאי שבת ייצא השליח דוד מידן לקהיר כדי לסגור את הפינות האחרונות בעסקה.

לאחר מכן, שליט יועבר לקהיר ומשם לידי כוחות הביטחון בישראל. מיד בתום העברתו הוא ישלח לבדיקות רפואיות, ואז יוטס לבסיס חיל האוויר שם תיערך לו קבלת פנים, יוענקו לו מדים ודרגות. בתום טקס קטן הוא ילקח לביתו.

נועם שליט: "מחכים לעדכון"

יממה אחרי ששב בהתרגשות לביתו שבמצפה הילה יחד עם בני משפחתו, היה אחר הצהריים נועם שליט, אביו של גלעד, עסוק בהכנות קדחתניות לקראת בואו של בנו - חמש שנים וחצי אחרי שנחטף.

"אנחנו כרגע לא יודעים שום דבר לגבי לגבי הפעילויות והסידורים", אמר נועם שליט לחדשות 2. "אנו מחכים לעדכון מגורמי הצבא. יש ביקור של הרמטכ"ל".

יואל, אחיו של החייל החטוף אמר כי הוא ובני המשפחה מכינים, מסדרים ומנקים את הבית לאחר שתקופה ארוכה שהו במאהל המחאה בירושלים. "אנחנו מודים לכולם", אמר יואל והוסיף: "זה ניצחון של כולם וניצחון של החברה".

נתניהו לטאנטאווי: הסיוע שלכם מחמם את הלב

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ראש המועצה הצבאית העליונה של מצרים, הגנרל טאנטאווי ושוחח איתו על עסקת שליט. נתניהו הודה לו בשם מדינת ישראל על התפקיד המרכזי שמצרים מילאה בהסכם להשבת גלעד שליט.

ראש הממשלה הדגיש בשיחה את המאמץ האינטנסיבי והמוצלח שהשקיעה מצרים בחודשים האחרונים, ואמר לו: "הסיוע שלכם מחמם את ליבם של כל אזרחי ישראל".

"גלעד יודע כי הוא צפוי להשתחרר"

מוקדם יותר דיווח העיתון הצרפתי לה-מונד, כי שוביו של החייל החטוף הודיעו לו על שחרורו הצפוי. העיתון מצטט את דבריו של אבו עטאיה, דובר ועדות ההתנגדות העממית, אחד הארגונים שהשתתף בחטיפתו של שליט ב-25 ביוני 2006.

"הוועדות הודיעו לגלעד על עסקת החילופים שתושלם בתוך ימים", אמר והוסיף: "גלעד השיב כי הוא מאשים את מפקדיו ואת ממשלתו בעיכוב העסקה לשחרורו וכי בכוונתו לתבוע אותם בשל כך".

חמאס מאשר: שליט ישוב בשלישי

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס אחמד ג'עברי הגיע אמש לקהיר כדי לסגור את הפרטים האחרונים בעסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

העיתון "אל חיאת" היוצא לאור בלונדון מפרסם, כי מקור מצרי מהימן מסר כי יום שלישי, 18 באוקטובר, הוא היום בו תמומש העסקה בתיווכה של מצרים, אז ישוחרר שליט ויחל תהליך שחרור 1,027 אסירים פלסטיניים.

הפרסום הזה מאשר את ההערכות שפורסמו כבר אתמול לפיהן צפוי החייל החטוף גלעד שליט לשוב לביתו עוד לפני שמחת תורה.