תחיית האצטדיונים האיטלקית החלה

אחרי המגרש החדש שפתחה יובנטוס, גם רומא מתכוונת לחנוך מתקן חדיש לא יאוחר מ-2016; הבעלים האמריקני של המועדון: "חייבים לייצר לאוהדים חוויית צפייה"

האם הכדורגל האיטלקי, שסבל במשך שנים ארוכות מאצטדיוני כדורגל מיושנים ומוזנחים, בדרך לתחיית מתקנים? עושה רושם שכן: תומאס דיבנדטו, הבעלים האמריקני של רומא, הצהיר כי המועדון יבנה מגרש חדש עד שנת 2016.

דיבנדטו, שרכש 67% מהאחזקות על ה"ג'יאלורוסי" באוגוסט האחרון עבור 60 מיליון אירו, מצוטט ב"בלומברג": "המצב האידיאלי היה פתיחת אצטדיון חדש בעוד שלוש שנים, אבל ריאלית, ייקח לנו חמש שנים לסיים את הפרויקט הזה. יש שני אתרים שאני מאמין כי ניתן יהיה לבנות בהם אצטדיון מפואר".

יובנטוס הפכה העונה לקבוצת הצמרת הראשונה באיטליה שמחזיקה באצטדיון משלה, כשפתחה מגרש חדש של 41 אלף מקומות בעלות של 120 מיליון אירו. רומא, לעומתה, שוכרת את האצטדיון האולימפי בבירת איטליה, בצוותא עם יריבתה העירונית לאציו, מהוועד האולימפי האיטלקי שמחזיק במגרש.

"צריך לייצר חוויית צפייה מיוחדת לאוהדים, זה הפך למשהו קריטי", אמר דיבנדטו, שגם משמש כשותף בחברה המחזיקה את קבוצת הבייסבול האמריקנית בוסטון רד-סוקס. "אם אתה לא מייצר חווייה, האוהדים לא יבואו, וזה משהו שקרה בלא מעט מגרשים באיטליה".

מעבר לאצטדיון חדש יותר אמור גם להגדיל את ההכנסות של רומא מ"ימי משחק" (מכירת כרטיסים, מנויים ומזון) שעמדה אשתקד על 31 מיליון אירו בלבד - פי 5 פחות ממוליכות הפרמיירליג בתחום זה, מנצ'סטר יונייטד וארסנל.