ריצ'י הנטר לעובדי שופרסל: לא צריך שביתה - צריך הידברות

מנהל העסקים הראשי בשופרסל פנה להסתדרות, לאחר שזו הכריזה על סכסוך עבודה ברשת ■ "בין ההנהלה לעובדים יש יחסי עבודה מצוינים ארוכי שנים, על בסיס הידברות ושיתוף-פעולה"

לאחר שאתמול (א') הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בשופרסל, על רקע כוונת נוחי דנקנר למכור את מניות שופרסל שברשותו לליאו נואי ומתיו ברונפמן, ובדרישה למענק מכירה ורשת ביטחון ל-12,500 עובדי הרשת - ריצ'י הנטר, מנהל העסקים הראשי בשופרסל, פנה במכתב לראובן פרי, ראש חטיבת המסחר בהסתדרות - בבקשה להידברות בין הצדדים לפני שביתה של עובדי הרשת.

הנטר כותב במכתבו: "אנחנו מצטערים על הודעת השביתה/השבתה ומבטיחים לפעול כדין ועל-פי המסורת רבת-השנים בין שופרסל, ההסתדרות ונציגות העובדים - בדרך של שיח והידברות".

הנטר מוסיף: "בין הנהלת שופרסל לעובדים קיימים יחסי עבודה מצוינים ארוכי שנים, על בסיס הידברות ושיתוף-פעולה מלא עם נציגות העובדים. כמו כן, קיימים הסכמים קיבוציים אשר מבטיחים את רווחת העובדים וביטחונם התעסוקתי. כל זאת מתוך הערכה ואמון הדדי שנבנו ונרקמו במהלך השנים".

"הענקנו לעובדים רווחה ותנאי שכר ראויים"

הנטר ושופרסל פונים להסתדרות בניסיון למנוע שביתה של 12 אלף עובדי הרשת, שדורשים להסדיר את מעמדם לאחר העברת השליטה בשופרסל מידי IDB. המשמעות של דרישות העובדים היא בעיקר הארכה של ההסכמים הקיבוציים ברשת למספר שנים נוספות.

על-פי ועד העובדים של שופרסל, הכרזת סכסוך העבודה היא צעד טכני בלבד, שיש לבצעו גם אם דנקנר ייעתר לדרישה להיכנס למשא-ומתן מיידי בנושא מענק המכירה ורשת הביטחון. זאת, כדי לאפשר להסתדרות לפתוח בצעדים ארגוניים בתוך 14 ימים מיום הכרזת הסכסוך, במקרה שבו המשא-ומתן יעלה על שרטון.

מנהל העסקים הראשי בשופרסל כותב במכתבו כי מאז הועברה השליטה בשופרסל לקבוצת IDB, כמעט והוכפל מספר העובדים בשופרסל, והחברה הפכה להיות אחד המעסיקים הגדולים במשק.

לדבריו, "במהלך כל אותן השנים נחתמו הסכמי עבודה אשר העניקו לעובדים תנאי שכר ראויים, הבטיחו את רווחתם ושיפרו באופן ניכר את סביבת העבודה שלהם. יתר על כן, מדי שנה מחלקת שופרסל לעובדיה 6% מהרווח התפעולי, ועל-פי ההסכם הקיבוצי האחרון שנחתם, עובדי שופרסל נהנים, בין השאר, גם מביטוח בריאות".

לדברי הנטר, "בכל מהלך ארגוני שנעשה בשנים האחרונות דאגה הנהלת שופרסל, יחד עם יו"ר ועד העובדים אריאלה סיסו ונציגות העובדים, לקלוט את כל העובדים המצטרפים להסכמי העבודה הקיימים. לבעלי השליטה היה חשוב שכל מהלך שנעשה יבטיח את זכויות העובדים וישמור על מקום עבודתם.

הנטר מבקש מפרי להמתין לחזרתם ארצה של יו"ר שופרסל, רפי ביסקר, ונשיא ומנכ"ל החברה, אפי רוזנהויז, לאחר חופשת סוכות, ולקיים פגישה במטרה להגיע להבנות, באמצעות דיאלוג ותוך שמירה על המשך יחסי עבודה טובים ותקינים".