IBM: ההכנסות והרווח מתחת לצפי; יורדת במסחר המאוחר

ענקית הטכנולוגיה דיווחה על רווח נקי של 3.1 דולר למניה ברבעון השלישי של השנה, לעומת ציפיות לרווח של 3.22 דולר למניה ■ ההכנסות עלו ב-7%, אולם לא תאמו את הצפי בשוק

ענקית הטכנולוגיה IBM פרסמה הערב (ב') לאחר סיום המסחר בוול סטריט את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השלישי של השנה, תוך שהוא מפספסת את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה כאחד. החברה הציגה הכנסות בהיקף 26.16 מיליארד דולר ברבעון, עלייה של 7% לעומת הכנסות של 24.26 מיליארד דולר ברבעון השלישי בשנה שעברה.

גם בשורה התחתונה נהנתה IBM מעלייה בתוצאות, כשהיא מדווחת על רווח נקי של 3.19 דולר למניה ברבעון השלישי של שנת 2011, לעומת רווח נקי של 2.82 דולר למניה ברבעון השלישי אשתקד - עלייה של 9.6%. בהיקף כולל, מדובר ברווח נקי של 3.84 מיליארד דולר, לעומת רווח של 3.59 מיליארד דולר בשנה שעברה.

נציין כי ציפיות האנליסטים בשוק היו לרווח נקי של 3.22 דולר למניה, והכנסות של 26.3 מיליארד דולר - ולפיכך התוצאות הפיננסיות מהוות אכזבה למשקיעים בשוק.

נכון לזמן כתיבת שורות אלה, המניה מאבדת בסביבות 2% במסחר המאוחר בוול סטריט, לאחר שהמשקיעים מביעים אכזבה מתונה מתוצאותיה הפיננסיות. זאת, כאשר על פי נתוני CNBC, החברה נהגה להכות לחיוב את תחזיות האנליסטים בכל אחד מ-10 הרבעונים הפיסקליים האחרונים.