חברת הניווט הישראלית Waze גייסה עוד 30 מיליון דולר

הגיוס ישמש למטרת תמיכה במשתמשי החברה שמספרם גדל והולך ושהגיע כבר ל-7 מיליון בכל העולם ■ חברת הניווט הישראלית Waze הייתה אחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" ל-2010

מפתחת תוכנת הניווט הישראלית Waze הודיעה היום על גיוס גדול בהיקף של כ-30 מיליון דולר. וייז תגייס את הסכום מקרנות ההון סיכון Horizons Ventures מהונג-קונג, Kleiner Perkins Caufield & Byers (KPCB) ו-IFUND.

הגיוס ישמש את החברה לתמיכה במשתמשיה שמספרם הגיע כבר ל-7 מיליון ברחבי העולם וכן להשקת התוכנה בסין. החברה השיקה לאחרונה גירסה מעודכנת של תוכנת הניווט שלה (3.0), שכוללת ממשק חדש לגמרי.

ווייז, שהייתה אחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" בשנת 2010, הוקמה בשנת 2008. את החברה הקימו אורי לוין (נשיא), אהוד שבתאי (סמנכ"ל טכנולוגיות) ואמיר שנער (סמנכ"ל מו"פ) ומנהל אותה נועם ברדין. לחברה יש לקוחות ב-45 מדינות שונות. בישראל יש לוייז כ-1.3 מיליון משתמשים.

המנכ"ל ברדין התייחס היום לגיוס ואמר כי "החברה מציגה גידול פנומנלי מסביב לעולם. הפניה לסין - המדינה בעלת שוק הסמארטפונים הצומח ביותר בעולם - היא מהלך טבעי עבורנו".

תוכנת הניווט החינמית של ווייז מאפשרת למשתמש להתעדכן במצב התנועה בכבישים, והיא מסתמכת על חוכמת ההמונים, המאפשרת למיליוני המשתמשים לקחת חלק בשיפור מוצר קיים לטובת הכלל. כך, הנהגים מעדכנים על פקקים שנוצרו, משטרות תנועה, מכמונות מהירות, סכנות בצד הכביש ותאונות דרכים. האפליקציה של ווייז זמינה כיום למכשירי אנדרואיד, אייפון, בלקברי, ווינדוס מובייל ונוקיה.

Horizons Ventures, קרן ההשקעות של המיליראדר לי קאשינג מהונג קונג, השקיעה בעבר בפייסבוק וסקונדמרקט. זו ההשקעה השנייה של הקרן בישראל בתוך פחות מחודשיים - בתחילת סטפמבר הודיעה הקרן על השקעה של 5.5 מיליון דולר בחברת מגיסטו, שהטכנולוגיה שלה מאפשרת עריכת וידיאו של חומר בלתי ערוך לסרט באורך של עד שתי דקות.

קאשינג, שמוביל את Horizons Ventures, מוכר בישראל כמי שמכר את השליטה בחברת הסלולר פרטנר לאילן בן-דב.

הגיוס של וייז מגיע בהמשך לעסקה משמעותית אחרת בתחום הניווט הסלולרי. בערב ראש השנה רכשה אינטל את טלמפ הישראלית, תמורת כ-300 מיליון דולר. ההערכות הן כי אינטל תשלב את טלמפ במסגרת חטיבת השירותים והתוכנה.

בשיחה עם "גלובס" אומר ברדין שהגיוס החדש לא אומר שהכסף מהגיוס הקודם שעמד על 25 מיליון דולר מחודש דצמבר נגמר. "אנחנו רוצים לגייס עוד אנשים וגם רצינו לצרף את 2 השותפים החדשים". לדברי ברדין, קאשינג בתור שותף מקומי באסיה, יכול לעזור להם להיכנס לשוק הזה.

בקרן ההשקעות הורייזון, יושב ישראלי בשם גלעד נוביק המתפקד בתור סמנכ"ל הטכנולוגיות בחברה והוא היה חלק מהחיבור בינם לבין ווייז.

מספר המשתמשים בווייז הגיע בישראל ל-1.4 מיליון. החברה השיקה לאחרונה גרסה חדשה של האפליקציה שלה למכשירי אייפון של אפל. "הגרסה החדשה נוצרה במיוחד לאייפון ובגלל זה הגרפיקה בה נראית יותר טוב", אומר ברדין. "אותו הדבר אנחנו עושים בגרסה החדשה עליה אנחנו עובדים לאנדרואיד".