רוביני: "המשבר הגיע לספרד, איטליה ואפילו לגרמניה"

כך אמר גורו ההשקעות בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" ■ "כדי לפתור את משבר החוב באירופה, האירו צריך להיסחר בשיעור נמוך יותר מהדולר האמריקני"

"כדי לפתור את משבר החוב באירופה, האירו צריך להיסחר בשיעור נמוך יותר מהדולר האמריקני, הבנק המרכזי באירופה צריך לחתוך את שיעור הריבית והמדינות החברות בגוש האירו צריכות להציג אחדות פיסקאלית" - כך טוען היום (ג') גורו ההשקעות המוכר גם כ"נביא הזעם" שחזה את המשבר ב-2008, נוריאל רוביני, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל".

רוביני הוסיף כי המשבר לא ייפתר ללא צמיחה כלכלית וכי כל ההצעות לתמוך בבנקים האירופים המחזיקים באג"ח של מדינות על סף חדלות פירעון הן בסך הכל "הנדסה כלכלית".

"אלא אם כן תהיה צמיחה כלכלית משמעותית בגוש האירו, המשבר בגוש לא ייפתר", אמר רוביני והזהיר מפני משבר כלכלי גלובלי. "המשבר והפיתרון כבר לא סובבים רק סביב יוון. המשבר הגיע גם לספרד, איטליה ואפילו לגרמניה".

עוד הוסיף רוביני כי "אירופה היא עדיין 'אזור מוכה אסון', והסבירות שמדינה חלשה תצא מגוש האירו עדיין גבוה. במקרה של פשיטת רגל לא מרוסנת, הכלכלה הגלובלית תחווה משבר עמוק ומיתון בכלכלות המפתחות".

רוביני אמר כי הצמיחה הכלכלית בבריטניה, גרמניה וארה"ב רשמה האטה, בעוד מדינות אחרות כמו איטליה וספרד כבר נכנסו למיתון. כמו כן, הוסיף כי צעדי צנע בארה"ב, בריטניה וגוש האירו רק מחמירים את הבעיה.

"כולם עושים את אותו הדבר ומקצצים בהוצאות הממשלה", אמר רוביני, "ובזה שמקצצים באותו הזמן הם רק הופכים את המשבר הגרוע יותר. הצמיחה בארה"ב תגיע עוד ל-0% ברבעון הרביעי של השנה, ואף תהיה שלילית ברבעון הראשון של 2012".