יובנטוס תגייס ממחזיקי המניות שלה 120 מיליון אירו

מניית המועדון האיטלקי, שכ-32.5% מאחזקותיו נסחרות בבורסה, צנחה ב-35% מאז דיווחה הקבוצה בספטמבר על הפסדי שיא וחובות עתק

מחזיקי המניות של מועדון הכדורגל האיטלקי יובנטוס הסכימו לגייס 120 מיליון אירו על מנת לעזור לקבוצה לכסות את הפסדי העתק האחרונים שלה ולעזור לה להמשיך לפעול באופן שוטף. הגיוס יושלם ב-31 במארס.

ב-16 בספטמבר דיווחה יובה על ההפסד השנתי הגבוה ביותר בתולדותיה - 95.4 מיליון אירו בשנה שהסתיימה ביוני 2011. מאז אותו דיווח, צנחו המניות של יובנטוס ב-35%. לטענת אנדראה אניילי, יו"ר המועדון, הסיבה העיקרית להפסדים היא תצוגות חלשות על הדשא, ש"הציפו את המנוע שלנו", לדבריו. בשתי העונות האחרונות הצליחה יובנטוס לסיים רק במקום השביעי בסרייה A.

60% מיובנטוס מוחזקים על-ידי משפחת אניילי, בעליה של יצרנית הרכב פיאט. לציבור יש כ-32.5% מהאחזקות, שנסחרות בבורסה האיטלקית. בחודש שעבר שילמה משפחת אניילי 72 מיליון אירו לצורך מחיקת חובות של המועדון, כמקדמה לגיוס הכספים מהציבור.

לפי "דלויט", יובנטוס היא הקבוצה העשירית הכי מכניסה בעולם - עם הכנסות של כ-205 מיליון אירו בעונת 2009/10. העונה היא החלה לשחק באצטדיון חדש ומודרני, שנבנה על חורבותיו של מגרש הדלה אלפי הזכור.

למרות החובות וההפסדים הכספיים, לפחות מבחינה מקצועית פתחה יובנטוס נפלא את העונה הנוכחית: מדורגת במקום הראשון בסרייה A בתום שישה מחזורים, עם 12 נקודות באמתחתה.