לא דיל: גרופון תצא להנפקה לפי שווי נמוך מכפי שהוערך

ה"וול סטריט ז'ורנל": יצרנית הקופונים תצא להנפקה לפי שווי של 12.5 מיליארד דולר ■ מדובר בסכום נמוך משמעותית משווי של 20-30 מיליארד דולר, שהוצג בתשקיף ההנפקה המקורי

הבאזז התקשורתי סביב הנפקתה הצפוייה של יצרנית הקופונים גרופון, נמשך: לאחר שדווח אתמול ב"בלומברג" כי ענקית הרשת תצא להנפקה במסגרתה תנסה לגייס 750 מיליון דולר, ה"וול סטריט ז'ורנל" מדווח היום (ה') על סכומים אחרים - וצופה הנפקה ראשונית לציבור בהיקף של 500-700 מיליון דולר, לפי שווי כולל של 12.5 מיליארד דולר.

מדובר, כאמור, בשווי כולל הנמוך בהרבה מהשווי המקורי שגילם התשקיף שהגישה גרופון בחודש יוני האחרון ל-SEC (רשות ניירות הערך האמריקנית), לקראת ההנפקה הציבורית. ההנפקה המקורית, נזכיר, אכן כללה גיוס של 750 מיליון דולר, אולם הוא גילם במקור (בהתאם לאחוז המניות המונפק) שווי של בין 20-30 מיליארד דולר.

ההנפקה אמורה הייתה להתקיים במהלך חודש ספטמבר, אולם נדחתה, לאחר שגרופון עדכנה את תשקיף ההנפקה ואת תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2011 - ודיווחה כי הכנסותיה הגיעו ברבעון השני ל-878 מיליון דולר, בהשוואה ל-644.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון ול-87.3 מיליון דולר ברבען המקביל אשתקד. על אף שמדובר בצמיחה פנומנלית, הנתונים של גרופון מעידים על האטה בקצב הצמיחה מגידול של 63% ברבעון הראשון ל-36% בלבד ברבעון השני.

בהתאם לדיווח ב"בלומברג", כאמור, החברה מתכוננת לפתוח את הקמפיין השיווקי לקראת ההנפקה, כבר בשבוע הבא.