ג'רי יאנג מיאהו מודאג: "צריכים בהקדם תשובות מההנהלה"

ממייסדי יאהו והמנכ"ל לשעבר פועל נמרצות לרכישתה ■ מקור ל"רויטרס": יאהו דורשת שמירה על חשאיות ובלעדיות במגעים בין הרוכשים הפוטנציאליים ■ בין המועמדים: קרן סילבר לייק פרטנרס ומיקרוסופט

המגעים לרכישתה של ענקית הטכנולוגיה יאהו, נמשכים, כאשר מספר רוכשים פוטנציאליים של החברה מתנגדים לדרישותיה לשמור על חשאיות ובלעדיות באשר למגעים - כך מדווח היום (ה') ב"רויטרס". זאת, כאשר ג'רי יאנג, מבכירי החברה, מודאג יותר ויותר מהאפשרויות העומדות בפני החברה, שידעה ימים טובים יותר.

ביאהו מינו נציגים מגולדמן סאקס וחברת Allen & Co לנהל את המגעים מול הרוכשים הפוטנציאליים, ואלה מחייבים את הרוכשים הפוטנציאליים של יאהו שלא לבצע מגעים מקבילים עם רוכשים פוטנציאליים נוספים של יאהו, במסגרת המו"מ מול החברה, וזאת כדי לא לתאם עמדות - כך מדווח לסוכנות הידיעות מקור המקורב לעניין.

הסיבה: יאהו, הנסחרת לפי שווי שוק של 20 מיליארד אירו, צפוייה להירכש על ידי יותר מחברה אחת - אלא אם יתקיים התרחיש, האפשרי, במסגרתו תסכים מיקרוסופט לרכוש את חברת האינטרנט.

אחד ממייסדי החברה והמנכ"ל שלה בעבר, ג'רי יאנג, מתאמץ מאוד להציל את החברה על ידי מכירתה לחברת השקעות פרטית והוצאתה מן השוק הציבורי בשביל לשקם אותה. "יש לא מעט אפשרויות", אמר יאנג בהתייחסו לאפשרות כי יאהו תירכש על ידי יו"ר חברת עליבאבא ג'ק מא (Jack Ma) או לקרנות פרטיות.

דיווחים של מקורות נוספים ציינו גם את הקרנות סילבר לייק פרטנרס, הלמן אנד פרידמן וכן כאמור את ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט - כרוכשים פוטנציאליים של יאהו. "מיקרוסופט היא שותפה קריטית עבורנו", הוסיף יאנג. "אנחנו מסתכלים על כל האלטרנטיבות, ויש לא מעט תרחישים שצפויים להטיב עם בעלי המניות שלנו - מבחינתנו הכל פתוח".

"אנחנו מחכים שדירקטוריון יאהו יגיד לנו מה הוא מעוניין לעשות עם החברה", סיכם יאנג. "אנחנו צריכים תשובות. אם הן לא יגיעו בקרוב, זה לא טוב לכולנו".