צרות בצרורות: RIM מאויימת בתביעה בגין התקלה בבלקברי

משרדי עורכי דין בארה"ב ובקנדה בוחנים הגשת תביעה ייצוגית בשם לקוחות החברה - לאור התקלות שהתרחשו בשבוע שעבר ■ עו"ד בכיר: "לוודא שהבעיות לא יקרו שוב בתיד"

משרדי עורכי דין בארה"ב ובקנדה בוחנים את האפשרות להגשת תביעות ייצוגיות בשם לקוחותיה של חברת ריסרץ' אין מושן (RIM ), לאחר התקלות שהתרחשו בשבוע שעבר בשירותי הבלקברי שלה - כך מדווח היום (ה') ב"רויטרס".

לקוחות החברה במדינות רבות בעולם, נזכיר, כולל בישראל, קיבלו מיילים באיחור, סבלו מבעיות גלישה באינטרנט ובשימוש בשירות המסרים המיידים של החברה - BBM. זאת, כאשר השירותים אשר שובשו במשך יותר מ-3 ימים משפיעים על שגרת חייהם עשרות מיליוני לקוחותיה של RIM ברחבי העולם. השירות עצמו חזר לעבוד רק במהלך יום חמישי האחרון, כאשר באותו יום פרסם מנכ"ל ומייסד החברה, מייק לזרדיס הודעת התנצלות. החברה כבר הודיעה כי בתור פיצוי יקבלו לקוחותיה את האפשרות להוריד מספר אפליקציות נבחרות שהשווי שלהם מגיע לכ-100 דולר.

מספר משרדי עורכי דין בארה"ב כבר הודיעו כי הם בוחנים אם ישנו בסיס משותף טענותיהם של מספר רב של לקוחות, לקראת הגשתה של תביעה ייצוגית. בין הטענות האפשרות כנגד החברה - כי נכשלה לספק שירותים רואיים, כמו גם האפשרות כי הטעתה את לקוחותיה באשר לאמינות רשת הבלקברי.

"במקרה הזה, ישנו תרחיש בו רבים פשוט נוטשים את הבלקברי, במקום לרוץ לבית המשפט", מסביר ג'יי אדלסון (Jay Edelson), שותף בכיר במשרד עורכי דין בשיקגו. "אולם יש לקוחות שכן מעוניינים לקחת את העניין הזה למשפט, כדי לוודא שהבעיות הללו לא יקרו שוב בעתיד".

גם ג'ונתן טיקו (Jonathan Tycko), שותף במשרד עורכי-דין בוושינגטון, סבור כי תוגש לבסוף תביעה נגד החברה: "ייתכן ונקבע תקדימים באשר להגנה על לקוחות במדינה אחת או יותר בארה"ב. אבל בהתחשב בעבודה שהשירות שובש ל-3 ימים בלבד, כנראה שלא יותר מידי כסף מונח כאן על הכף".