קווילט הישראלית גייסה 24 מ' ד' ממשקיעי פייסבוק ונטפליקס

החברה, המספקת טכנולוגיה להתמודדות עם היקף נרחב של וידיאו, תקבל המימון מאקסל פרטנרס, רד פוינט ונצ'רס וקרשנט פוינט ■ שוק הווידאו צפוי להוות שני שליש מהפעילות באינטרנט עד 2015

חברת קווילט (Qwilt) הישראלית, המספקת טכנולוגיה תשתיתית להתמודדות עם היקף גדול של שירותי וידיאו, הודיעה לפני מספר שעות על קבלת מימון בהיקף של 24 מיליון דולר, בשני סבבים של גיוסים. המימון יתקבל משלושה משקיעי הון סיכון אקסל פרטנרס (שהשקיעה בעבר בפייסבוק וריברבד), רד פוינט ונצ'רס (שהשקיעה בנטפליקס), וקרשנט פוינט.

חברת קווילט, שנוסדה בשנת 2010, הוקמה על ידי ארבעה יזמים: מנכ"ל החברה אלון מאור (לשעבר בסיסקו), דן סחר (לשעבר בג'וניפר נטוורקס), יובל שחר (שהיה מעורב במכירת חברת פי קיוב לסיסקו), וגיורא ירון (לשעבר יו"ר מרקורי). החברה מעסיקה כ-30 עובדים, ומפתחת פתרונות קאשינג, שמאפשרים לאחסן את תכני הוידיאו הפופולריים כדי להעביר אותם לגולשים במהירות.

שוק הווידיאו אחראי היום ל-40% מתנועת האינטרנט העולמית והוא צפוי להיות מוכפל פי ארבעה עד 2015, כך שהוא צפוי להוות לא פחות משני שליש מכלל הפעילות ברשת. פעילות הצפייה בקטעי וידיאו (Streaming Video) דרך האינטרנט, משירותיה של חברת נטפליקס בלבד, מהווה כיום 30% מתנועת האינטרנט בשעות השיא.

המוצר של קווילט מסייע למפעילי תקשורת לזהות, לנטר, לאחסן ולהציג את קטעי הוידיאו שהגולשים מבקשים. בנוסף, מסייע המוצר למפעילי תקשורת לבצע מונטיזציה של תנועת הוידיאו. המוצר של קווילט צפוי להגיע להשקה במחצית הראשונה של 2012, והיא עכשיו מבצעת בדיקות למוצר בארה"ב, אסיה ואירופה.