"עספור" בדרך לארה"ב: נמכרה לחברת ההפקה של ג'ון וולס

שבוע לפני השקת העונה השנייה של "עספור" בהוט, הסדרה שיצרו גיא עמיר וחנן סביון נמכרה לחברת הפקות ששייכת לאולפני Warner Bros

שבוע לפני השקת העונה השנייה של "עספור" בהוט, הסדרה זוכת הפרסים שיצרו גיא עמיר וחנן סביון נמכרה לחברת ההפקה של ג׳ון וולס - ששייכת לאולפני Warner Bros.

חברת ההפקה של וולס נחשבת לאחת המובילות בהוליווד, ואחראית לכמה מהלהיטים הטלוויזיוניים הגדולים על המסך האמריקאי: "הבית הלבן" (זוכת 3 פרסי "גלובוס הזהב" ו-26 פרסי "אמי"), "אי.אר" (זוכת 22 פרסי "אמי"), "משמרת שלישית" (זוכת "אמי") ו"חסרי בושה" (זוכת "אמי").

את העסקה הובילו בחודשים האחרונים הדס מוזס-ליכטנשטיין, מנהלת הפיתוח העסקי הבינלאומי של סוכנות התוכן ADD, ואדם ברקוביץ', ראש מחלקת הטלוויזיה בסוכנות האמריקאית CAA.

ביום ראשון הקרוב ינחת בישראל אנדרו שטרן, נשיא מחלקת הטלוויזיה של חברת ההפקה של ג'ון וולס. שטרן מגיע לארץ לדיונים ראשוניים לגבי הגירסה המקומית עם צמד היוצרים ועם נציגי הוט, ויהיה נוכח כאורח כבוד בפרמיירה החגיגית של העונה השנייה של "עספור".

היוצרים ומנהלת הדרמה של הוט, מירית טובי, יטוסו בקרוב לארה"ב על מנת להיפגש עם הכותבים האמריקאים ולהתחיל את העבודה על הגירסה האמריקאית.

"עספור", שהופקה בישראל על-ידי חברת סומיוקו של אודי סגל ועלתה לאוויר ב-2010 בהוט, מביאה את סיפורם של 4 חברים שגרים באוטובוסים נטושים בירושלים ונאלצים לשלם חוב של 750 אלף שקל על הקרקע בתוך 45 ימים - או שייזרקו לרחוב.

הסדרה הייתה אחת הנצפות בטלוויזיה הישראלית, שיאנית הצפיות ב-HOT VOD, עם נתון של למעלה מ 21 מיליון הזמנות ומעל 250 אלף מעריצים בעמודי הפייסבוק.

"אנחנו גאים מאוד בסדרה ובמיוחד ביוצריה. מכירת הזכויות לחברת הפקה מהמובילות בתעשייה האמריקאית הינה רק צעד ראשון בהצלחתה של הסדרה בעולם", אמר יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן של הוט.

אנדרו שטרן, נשיא מחלקת הטלוויזיה של חברת ההפקה של ג'ון וולס, אמר כי "ג'ון וולס ואני נרגשים לקראת האדפטציה של 'עספור' לטלוויזיה האמריקאית, ואנו רואים את אותה הבטחה בתוכנית זו כפי שראינו בגירסה האנגלית של 'חסרי בושה' (shameless)".

גיא עמיר וחנן סביון, יוצרי "עספור", הוסיפו כי "מדובר בכבוד גדול עבורנו שחברת הפקה בסדר גדל כזה תוביל את 'עספור' בשוק האמריקאי, ומקווים שהגירסה האמריקאית תצליח כמו הישראלית. אנו נרגשים מאד, ואם זו מתיחה - אז תגלו לנו".