"הבנקים באירופה יזדקקו ל-130 מיליארד אירו כדי לשרוד"

סוכנות S&P מעריכה: כי אם ההאטה תימשך באירופה - יותר מ-20 בנקים המוגדרים כ"איתנים פיננסית" יצנחו בכ-6% ויותר ■ מזהירה: "אי-מימון הבנקים - יוביל לתוצאות חמורות"

בסקירה על המערכת הפיננסית באירופה, מזהירים כלכלני סוכנות הדירוג S&P הלילה (ו') כי תרחיש של "מיתון כפול" יוביל להמשך הצניחה במניות הבנקים, שיזדקקו להזרמת הון חיצונית כדי להמשיך ולתפקד כבשגרה.

על פי סוכנות הדירוג, בתרחיש של "מיתון כפול" עלולות מניותיהם של יותר מ-20 בנקים מתוך 47 בסה"כ המדורגים ברשימת Tier 1 (מציגים יחס הלימות הון איכותי), לצנוח ביותר מ-6% - תוך שממשלות אירופה מאולצות להזרים כ-80 מיליארד אירו (109 מיליארד דולר) למערכת הפיננסית, כדי לתקן את הנפילות.

בסוכנות הדירוג מבהירים כי בכל מקרה, בתרחיש הקל ביותר יאולצו ממשלות אירופה להזרים כ-115 מיליארד אירו, ויותר מכ-130 מיליארד אירו בתרחיש חמור יותר כחלק מהשלכות החרפת משבר החוב.

להערכת סוכנות הדירוג, הבנק המרכזי האירופי (ECB) כמו גם ממשלות אירופה יתמכו בבנקים, כיוון שכישלון לעשות כן "יוביל לתוצאות חמורות אף יותר" - כך לפי הדיווח.

על פי דיווח CNBC אתמול, נזכיר, הסכימו 27 נציגי האיחוד האירופי על כך שסקטור הבנקים באירופה זקוק לכ-100 מיליארד אירו (138 מיליארד דולר) כדי שמערכת הבנקאות ביבשת תתאושש.