בגולדמן זאקס אופטימיים: "אין שום מומנטום למיתון"

יו"ר קרן ההשקעות של גולדמן זאקס, ג'ים אוניל: "סבירות גבוהה שאירופה לא תגרור איתה למטה את ארה"ב" ■ "מה שלא יעשו, חייבים להבטיח שאפשר יהיה לממן את איטליה. היא הדבר החשוב"

בעוד הדעה הרווחת כי מצבה הכלכלי של ארה"ב אינו חיובי, בלשון המעטה, טוען יו"ר קרן ההשקעות של גולדמן זאקס, ג'ים אוניל, כי המצב טוב בהרבה ממה שאנשים חושבים.

"יש אווירה שלילית שמושרשת בארה"ב בנוגע אליה", כך אמר אתמול (ה') ל-CNBC. "אנשים כרגע משוכנעים כי אירופה הולכת לגרור את ארה"ב למטה יחד איתה. ייתכן שזה יקרה, אבל ישנה סבירות גבוהה שזה לא יקרה".

"ארה"ב התמודדה היטב עם חוסר הצמיחה של יפן במשך 20 שנה. אז למה העובדה שאירופה מתמודדת עם בעיות אומרת בוודאות שארה"ב חוזרת לצרות?", שאל אוניל. "אומרים שאי אפשר להימנע מכניסה למיתון, או שאנו קרובים לזה. אני לא קונה את זה. אין שום מומנטום למיתון. רוב הנתונים של ארה"ב חזקים, בייחוד בייצור ומכירות רכב".

אוניל טען כי "ה'פד' תחת בן ברננקי פועל מדעות קדומות", והוסיף כי משיחותיו עם לקוחות נראה כי הם מרוצים. "צריך עוד כמה זעזועים חדשים כדי לגרור את ארה"ב למטה". בנוסף, הוא אינו מתרשם ממשבר החוב היווני, מכיוון ש"מדובר בסך הכל בכלכלה בסדר גודל של 350 מיליארד דולר", אלא טוען כי "איטליה היא הדבר החשוב כרגע - מה שלא יעשו, חייבים להבטיח שאפשר יהיה לממן את איטליה". זאת, בהתייחסו לצעדיהם של צרפת, גרמניה והבנק המרכזי האירופי (ECB) בנוגע לגיבוש תוכנית ליציאה ממשבר החובות שפוקד את יבשת אירופה.