בריינסווי מציגה תוצאות טובות בניסוי - ומזנקת 5%

החברה הודיעה על תוצאות מוצלחות בניסוי קליני לטיפול בחולים בטרשת נפוצה ■ הניסוי נערך על ידי המפיצה הבלעדית של מכשירי החברה באיטליה

חברת בריינסוויי הודיעה היום (א') על תוצאות מוצלחות בניסוי קליני בסמיות כפולה לטיפול בחולים בטרשת נפוצה. הניסוי בוצע על 23 נבדקים, ונערך על-ידי חברת Advanced Technologies Innovation Distribution, שאחראית להפצה הבלעדית של מכשירי החברה באיטליה, במרכז הרפואי INSPE שבמילאנו.

מטרת הניסוי הייתה לבדוק את בטיחות ויעילות הטיפול בסליל ייעודי לגירוי הקורטקס המוטורי של הגפיים התחתונות בתדירות גבוהה בחולי טרשת נפוצה, בשלבים מתקדמים. הנבדקים בניסוי טופלו, מחציתם בטיפול אמיתי ומחציתם בטיפול דמה, במשך 3 שבועות - והמדד העיקרי ליעילות הטיפול היה השינוי ביכולת ההליכה בסוף התקופה.

בניתוח התוצאות בריינסוויי לא דיווחה על תופעות לוואי ואף חולה לא עזב את המחקר בעקבות הטיפול. יכולות ההליכה של הנבדקים השתפרו הן בקבוצת הניסוי והן בקבוצת טיפול הדמה, אולם השיפור במהירות ההליכה היה מובהק ססטיסטית רק בקבוצה שקיבלה את הטיפול האמיתי.

החוקרים סיכמו את התוצאות כ"מצביעות על בטיחות ויעילות הטיפול במכשיר החברה בחולי טרשת נפוצה", אולם צויין כי "דרוש אימות נוסף של התוצאות בניסוי רחב ורב מרכזים בחולי טרשת נפוצה, תוך שימוש בסליל החברה בפרמטרים שנמצאו יעילים בניסוי הנוכחי".

עוזי סופר, מנכ"ל חברת בריינסוויי, ציין כי "תוצאות אלו הינן תוצאות מצויינות לבריינסוויי בימים אלו, מסתיים ניסוי בטרשת נפוצה בגרמניה בשני אתרים נוספים, שיספקו לחברה מידע נוסף לגבי סימפטומים אחרים של המחלה. לאחר שננתח את תוצאות כל המחקרים נחליט על השלב הבא".

פרופ' אברהם צנגן, יועץ נוירוביולוגי לחברה, ציין: "יש כאן בשורה חשובה על פי מחקר שנעשה ביוזמת קבוצת חוקרים מובילה שהשתתפה לפני שנים גם בבדיקה ההיתכנות של הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה. כמובן, שתחום זה של טיפול באמצעות גירוי אלקטרומגנטי לטרשת נפוצה, הינו חדש יחסית ונבדק בשלב זה רק על ידי קבוצה זו, ידרוש וולידציות נוספות במחקר מקיף".