ליאו נואי קנה מניות שופרסל בשוק ערב רכישת השליטה

עורכי הדין של נואי לרשות ני"ע: "הרכישות נעשו קודם שהחל מו"מ עם אי.די.בי לקניית שופרסל"

בעוד ליאו נואי מתקרב להשלמת העסקה, שבה ירכוש יחד עם מתיו ברונפמן ושלום פישר את מניות השליטה בשופרסל מידי מקבוצת אי.די.בי ; מתברר כי בתזמון מעניין, זמן קצר לפני שהודיעו הצדדים על מסמך העקרונות שנחתם להעברת השליטה ברשת, השקיע נואי כמה מיליוני שקלים ברכישת מניות שופרסל. זאת לפי מחיר מניה הנמוך בעשרות אחוזים ממחירה בעסקת העברת השליטה.

בסדרת הרכישות שביצע בשבועות האחרונים, רכש נואי 0.3% מהון המניות של שופרסל, ששווי השוק שלהן עומד כעת על כ-11 מיליון שקל. הרכישה האחרונה בסדרה בוצעה ביום שני, 10 באוקטובר, יומיים לפני הודעתה של שופרסל על מסמך העקרונות שנחתם למכירת השליטה. באותו יום ריכזה מניית החברה מחזור חריג של 19.5 מיליון שקל - פי 4 מהמחזור היומי במניה, וזינקה ב-7.1%.

חלק ניכר מהעסקאות שבוצעו באותו היום נעשו על-ידי בנק ההשקעות ברקליס, שרכש "בלוק" מניות עבור אחת מהנאמנויות של נואי ומשפחתו.

יומיים לאחר מכן, ביום רביעי בבוקר, עדכנה דסק"ש כי חתמה על מסמך עקרונות למכירת החזקותיה (46%) בשופרסל לנואי ולחברת ישראלום של ברונפמן ופישר, תמורת 2.4 מיליארד שקל (חלקו של נואי - 1.7 מיליארד שקל). הרכישה מתוכננת להתבצע לפי מחיר של 24.2 שקל למניה - גבוה בכ-47% מהשווי במועד הדיווח. מאז טיפסה המניה בכ-8%.

בעקבות העניין שריכזה המניה, והעסקה שבוצעה מיד לאחר מכן, פנה נואי בימים האחרונים לרשות ניירות ערך במכתב, שבו עדכן אודות סדרת רכישות שביצע. במכתב ציינו עורכי הדין של נואי: "למען הסר ספק, יודגש כי כל הרכישות נעשו קודם שהחל משא-ומתן כלשהו עם קבוצת אי.די.בי ביחס לקניית מניות שופרסל. אנחנו גם יכולים לאשר שהלקוח ביצע את הפעולות בהסתמך על מידע שהיה חשוף לציבור".

רק באחרונה ביצע נואי את אחד האקזיטים הגדולים ביותר בתחום הנדל"ן המניב בישראל, כשמכר את החזקותיו בחברת בריטיש ישראל למליסרון, תמורת יותר מ-1.3 מיליארד שקל (במסגרת עסקה שהיקפה הכולל עמד על כ-1.7 מיליארד שקל).

מרשות ניירות ערך נמסר היום (א'): "הרשות עוקבת אחרי הנעשה בשוק ההון בקביעות. כמקובל, הרשות אינה מגיבה באופן ספציפי למידע מהסוג האמור".

מניית שופרסל קפצה ב 23 אחוז בחודש האחרון
 מניית שופרסל קפצה ב 23 אחוז בחודש האחרון