צניחה של 39% ברווחי בנק UBS עקב המסחר הלא מורשה

הבנק הגדול בשווייץ דיווח הבוקר על רווח של כ-1.16 מיליארד דולר ברבעון השלישי ■ האנליסטים המסקרים את הבנק העריכו בממוצע כי הוא יציג רווח של 318 מיליון פרנק שוויצרי

UBS, הבנק הגדול בשווייץ, דיווח הבוקר (ג') על ירידה חדה של 39% ברווחי הרבעון השלישי בעקבות הפסד של כ-2.3 מיליארד דולר שנגרם לבנק מפרשת המסחר הלא מורשה שנחשפה בחודש שעבר.

הבנק דיווח על רווח של כ-1.02 מיליארד פרנק שוויצרי (כ-1.16 מיליארד דולר) ברבעון השלישי. האנליסטים המסקרים את הבנק העריכו בממוצע כי הוא יציג רווח של 318 מיליון פר"ש כך שהרווח הפועל היה גבוה בהרבה לעומת הצפי.

UBS, שהכריז באוגוסט על צמצום של כ-3,500 משרות בכוח האדם, מתכנן לצמצם את פעילות הבנקאות להשקעות ולהעביר משאבים לפעילות ניהול הנכסים.

בשבוע שעבר דווח כי קווקו אדובולי, הסוחר שמואשם בביצוע מסחר בלתי מורשה בהיקף של 2.3 מיליארד דולר במסגרת תפקידו ב-UBS, יועמד למשפט וינסה ככל הנראה להגיע להסכם פשרה. הסוחר בן ה-31 הצליח לסחור בבנק במשך 3 שנים מבלי שאיש ידע על מעשיו. כעת עצור אדובולי בבריטניה ונחקר בפרשה.

בבנק הודיעו כי יקימו ועדת חקירה בנושא. אדובולי נמצא במעצר-בית מאז ה-15 בספטמבר, כאשר יומיים לאחר מכן כבר הוגש נגדו כתב אישום בגין מעשיו, כשעיקר ההאשמות נוגעות להונאה ולניצול לרעה של תפקידו.

מקורבים לנושא מסרו כי אדובולי, סוחר בדסק מניות ב-UBS, החל בפעולות המסחר הלא מורשה כבר בשנת 2008 ורק ביום רביעי האחרון נדלקה נורה אדומה כאשר עובדי הבנק במחלקת ניהול סיכונים גילו פקודות מסחר לא מורשות שהוזרמו על-ידי אדובולי.