ספרד לא תצליח לעמוד ביעדי הגירעון לשנה הנוכחית

היעד שהוצב על ידי הממשלה הספרדית עמד על 6% מהתוצר המקומי הגולמי ■ על פי התחזיות, הגירעון בסוף השנה יעמוד על 7% מהתוצר המקומי הגולמי

ספרד, הכלכלה השלישית בגודלה באירופה, לא תצליח לעמוד ביעדים להקטנת הגירעון שלה לשנה הנוכחית וזאת בעקבות האטה בצמיחה המקומית, מה שמעלה את החששות מהתפשטות משבר החוב למדינות נוספות באירופה וזאת על רקע כישלונות ההנהגה האירופית להציב "חומת אש" שתמנע ממשבר החוב מלהתרחב.

"הם לא יעמדו ביעדים", אמר לודביץ' סובראן, כלכלן ראשי בחברת ביטוחי האשראי Euler Hermes SA. "התחזיות שלנו מספטמבר מראים שהגירעון הספרדי יעמוד על 7% מהתוצר המקומי הגולמי לשנה הנכוחית", אמר סובראן והוסיף שהתחזית בוצעה עוד לפני הורדת דירוג האשראי של המדינה החודש הזה.

התשואות על האג"ח של ספרד לעשר שנים ירדו בנקודה במהלך המסחר היום לרמה של 5.53%. וזאת בעקבות הודעת מנהיגי אירופה מסוף השבוע האחרון שהם לא מתכוונים להשתמש במאזנים של הבנק המרכזי האירופי על מנת להגדיל את כוחה של קרן החילוץ האירופית.

היעד של הממשלה הספרדית עמד על גירעון של 6% מהתוצר המקומי הגולמי, לעומת יעד של 9.2% מהתוצר המקומי הגולמי בשנת 2010. נתונים לגבי הגירעון של ספרד מאז תחילת 2011 יפורסמו במהלך השבוע הקרוב.

הכישלון של מנהיגי אירופה במיתון הסיכון של משבר החוב יצור "מעגל אכזרי" שבה המאמצים להפחת הגירעון יפגעו בצמיחה, וזה יגרום לכך שעמידה ביעדי הגירעון תהיה בלתי אפשרית, מה שיוביל להורדה נוספת של דירוג האשראי של המדינה, וזה יוביל בסופו של דבר למצב של חדלות פירעון. את הדברים הללו אמר אנג'ל לבורדה, כלכלן ראשי בפונקאס, הקרן של בנקי ההשקעות, והוסיף שעל מקבלי ההחלטות באירופה להבטיח שהחוב של המדינות ישולם במלואו אפילו במצב של היעדר צמיחה.