דף פייסבוק חדש: "100 אלף דולר למי שיחטוף חייל ישראלי"

קבוצה חדשה שהקים מטיף דת אסלאמי קיצוני בפייסבוק, מעודדת חטיפת חיילים ישראלים לצרכי מיקוח ומציעה פרס כספי למי שיעשה זאת ■ גולשים רבים כבר הצטרפו לקבוצה שמחפשת את "שליט הבא", ומברכים על היוזמה

פרס כספי תמורת "שליט הבא": קבוצה חדשה שנפתחה בפייסבוק מציעה 100 אלף דולר לכל אזרח פלסטיני שיחטוף חייל ישראלי לצרכי מיקוח. הקבוצה, שהוקמה בהנחייתו של מטיף דת אסלאמי קיצוני, היא "תגובה ליוזמת המתנחלים להציע פרס כספי למי שיהרוג אסירים פלסטינים ששוחררו במסגרת עסקת שליט".

"אני מודיע כי כל פלסטיני שיחטוף חייל ישראלי בתוך שטחי פלסטין לצרכי חילופי אסירים, הנני מתחייב כי אעניק לו בתמורה פרס על סך מאה אלף דולר", כתב בקבוצה מי שהקים את הקבוצה, השייח' עוואד אל-קרני.

הדף המסית כבר זכה לכמה "לייקים", ולגולשים המברכים על היוזמה. ברשימת החברים בדף, ניתן למצוא גם דפים המזוהים עם המאבק הפלסטיני, ובהם הדף "פלסטין", בו חברים עשרות אלפי גולשים בפייסבוק - ואשר מפורסמים בו תכני הסתה והתססה רבים נגד ישראל.

מדובר בשיא נוסף באופן הניצול של ארגוני הטרור את התפתחות העולם הדיגיטלי והטכנולוגי. בשנה החולפת כבר הוסרו מהפייסבוק יוזמות דומות וקבוצות שונות שהסיתו נגד ישראל וכוחות צה"ל. בין הקבוצות הבולטות היו קבוצה הקוראת ל"אינתיפאדה שלישית", וכן קבוצות שקראו לפעולות אלימות נגד ישראל ב"יום הנכבה" ו"יום הנכסה".

בחודשים האחרונים אף העלו המארגנים של הקבוצות הללו אפליקציות ייעודיות לכל מטרה במכשירי הסלולר - ובהן "אפליקציית האינתיפאדה השלישית" - שכבר הוסרה מחנות היישומים של "אפל", וכן "אפליקציית החמאס", אותה עדיין ניתן למצוא בחנות זמינה להורדה.