משרד הביטחון יבקש חוות-דעת משפטית על המועמדים למפקד גל"צ

מטרת המהלך היא לקבל חוות-הדעת בעניין מינויו האפשרי של מגיש "מבט" ינון מגל, אשר לא עמד בתנאי הסף לתפקיד הקובעים בין היתר כי המועמדים צריכים להיות בעלי תואר ראשון

משרד הביטחון מבקש חוות-דעת משפטית נוספת על רשימת המועמדים הסופיים לתפקיד מפקד גלי צה"ל, שהוגשה לאחרונה לשר הביטחון אהוד ברק - כך נטען על-ידי מקור בכיר המצוי בדיונים בלשכת השר.

מטרת המהלך היא לקבל חוות-הדעת בעניין מינויו האפשרי של מגיש "מבט" ינון מגל, אשר לא עמד בתנאי הסף לתפקיד, הקובעים בין היתר כי המועמדים לתפקיד צריכים להיות בעלי תואר ראשון.

כפי שפורסם ב"גלובס", ועדת האיתור למפקד גלי צה"ל בראשות האלוף לשעבר, יפתח רון-טל, הגישה לשר את שמותיהם של 4 המועמדים הסופיים - גולן יוכפז, ירון דקל, מנשה סמירה וינון מגל - בתחילת אוקטובר. עד כה, טרם נפגש ברק עם המועמדים.

לדברי גורם בכיר, במשרד הביטחון חוששים כי מינויו של ינון מגל, שנחשב למועמד בולט ומועדף על גורמים בסביבתו של שר הביטחון, לא יעמוד במבחן בג"ץ - אם וכאשר תוגש עתירה בעניין על-ידי אזרחים שראו את עצמם מועמדים פוטנציאליים לתפקיד, אך בחרו שלא להגיש את מועמדותם בגלל אי-עמידה בתנאי הסף לתפקיד בדומה למגל.

יצוין כי בוועדת האיתור הייתה חברה גם משפטנית מוערכת, השופטת לשעבר שרה פריש, שלא התנגדה לכלול את מגל ברשימת השמות המומלצים למרות אי-העמידה שלו, כאמור, בתנאי הסף.

יש לציין כי בימים אלה כותב מגל את עבודת הסמינריון שלו במטרה להשלים במהרה את התואר הראשון במחשבת ישראל, מזרח תיכון ואיסלאם. מגל צפוי להשלים את מחויבויותיו האקדמיות בתקופה הקרובה.

הגורם הבכיר העריך כי ייתכן שאחת הסיבות לעיכוב בהחלטת השר על המפקד הבא של תחנת גלי צה"ל היא רצונם של בכירים במשרד, המעוניינים במינויו של מגל, להמתין עד שזה ישלים את התואר.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "משרד הביטחון אינו מחפש ייעוץ משפטי חיצוני בנושא".

ינון מגל סירב להגיב לתוכן הידיעה.