משרד התשתיות לשותפות ב"לוויתן": לזרז הקידוחים

ההודעה ניתנה לחברות המחזיקות ברישיונות לוויתן ופלאג'יק ובשטחי רות ואלון, אשר עומדים לפקוע ב-15 בדצמבר 2011 או 29 בפברואר 2012

משרד התשתיות פועל לזירוז ביצוע קידוחי אקספלורציה על ידי שותפויות הגז והנפט השונות. בהודעה שפרסם הבוקר המשרד נאמר כי "במסגרת מדיניות המשרד להגברת הפיקוח על זכויות חיפושי הגז הטבעי והנפט במימי ישראל, הוחלט לדרוש מהחברות לבצע קידוחי אקספלורציה בלוחות זמנים קצרים משהיה נהוג עד כה. בנוסף לכך, גם בזכויות אשר הוענקו מכח היתר מוקדם אחד ואשר בעבר ניתנה אפשרות שלא לפתחם בעת ובעונה אחת, יידרשו כעת המחזיקים לבצע קידוח תוך פרק זמן מוגדר, וללא קשר לשאר הזכויות שניתנו מכוחו של אותו היתר מוקדם".

במשרד התשתיות מציינים כי מטרת ההוראה הינה לזרז את ביצוע קידוחי אקספלורציה בכל רישיון, והיא מבטלת את הנוהג שהיה קיים עד כה ובו ניתנה האפשרות לקדוח ברצף על ידי אסדה אחת את כל קבוצת זכויות והיא משקפת את מדיניות המשרד המתייחסת לכל זכות כעומדת בפני עצמה וללא קשר להיותה מוחזקת בידי אותם בעלי זכויות.

ההודעה ניתנה לחברות המחזיקות ברישיונות לווייתן ופלאג'יק ובשטחי רות ואלון, אשר עומדים לפקוע ב-15 בדצמבר 2011 או 29 בפברואר 2012.

הזכויות ברישיון "לוויתן", בו התגלתה כמות גז טבעי עצומה בהיקף של כ-16 TCF, מוחזקות על ידי נובל אנרג'י (כ-40%), שותפויות קבוצת דלק - אבנר ודלק קידוחים (22.5% כל אחת) ושותפות רציו (15%).

ששת רישיונות החיפוש "פלאג'יק" גובלים בשטחי הים של קפריסין ממזרח. רשיונות רות ואלון ממוקמים צפונית-מערבית ללוויתן.

המשרד יאפשר למחזיקים ברשיונות אלה להגיש, לא יאוחר מחודש לפני פקיעת הזכויות, בקשה להארכה הכוללת תוכנית עבודה מעודכנת, לרבות ביצוע של קידוח אשר יעשה עד שנה וחצי ממועד ההארכה. הממונה על ענייני הנפט במשרד ייבחן כל בקשה לגופה. אי עמידה בלוחות הזמנים ובתוכנית העבודה, תגרום לפקיעת הזכויות.