מהו ה"ג'וב" של שרגא ברוש שמעורר סערה בתעשייה?

ברוש ימשיך לכהן כיו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, וזאת למרות שיסיים את תפקידו כנשיא התאחדות התעשיינים בסוף השנה

שרגא ברוש ימשיך לכהן כיו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים גם לאחר סיום תפקידו כנשיא התאחדות התעשיינים, בסוף השנה. כך החליטה לשכת התיאום, שהתכנסה אמש (ג') לישיבה דחופה. עוד נקבע כי ברוש יכהן בתפקיד יו"ר בלי הגבלת זמן, וזאת על רקע המצב הכלכלי הקשה בעולם והאתגרים שעומדים בפני הסקטור העסקי.

מי שהוביל את המהלך הזה היה נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי, ששכנע גם את נשיאי התאחדות המלונות, העסקים הקטנים, הקבלנים ועוד לתמוך בהארכת כהונתו של ברוש. לדברי אמיתי, המהלך לא תואם עם ברוש והוא עצמו הופתע מהבחירה בו. "כשיש מסביב כל כך הרבה אתגרים, אין זה נכון שברוש יסיים את כהונתו", הסביר, "אנחנו מרוצים ממנו, ואצלנו בחקלאות אומרים שלא עוצרים סוסים דוהרים באמצע עלייה. צריך להפנים את המצב בארץ ובעולם: כאן יש מחאה חברתית גדולה; גוש האירו עומד להתפרק ואמריקה במשבר. זה לא הזמן להחליף הנהגה. אני חושב שגם התעשיינים צריכים לפעול בעניין, לדרוש ממנו להישאר בתפקיד ולא לצאת לבחירות בתקופה כזו".

"החלטה מפתיעה"

לאורך העשור האחרון כיהנו בתפקיד יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים נשיאי התאחדות התעשיינים, אך המסורת הזאת אינה מחויבת בתקנון של לשכת התיאום. לדברי אמיתי, אם ברוש יסרב לקבל את החלטת הלשכה ויחליט שעם סיום כהונתו בהתאחדות התעשיינים הוא יחדל לכהן כיו"ר לשכת התיאום - לתפקיד ייבחר נציג מסקטור אחר. עוד אמר כי לשכת התיאום לא תבחר אוטומטית בנשיא הבא של ההתאחדות, תפקיד שעליו מתמודדים דוד ארצי וצביקה אורן.

ארצי הופתע לשמוע על החלטת לשכת התיאום מ"גלובס" ואמר: "מדובר בהחלטה מפתיעה מאוד ואני מתכוון לפעול בנושא רק לאחר שאבחר לתפקיד נשיא התאחדות התעשיינים. זה יהיה הזמן המתאים לבדוק את משמעות הדבר. אם ברוש רוצה לכהן תקופה נוספת בתפקיד הזה, הוא צריך לדון על כך עם הנשיא הנבחר הבא".

גם אורן אמר כי הוא ממקד את כל מאמציו בבחירתו לתפקיד ורק לאחר מכן יפעל למען השתלבותו וביסוס מעמדו בלשכת התיאום. "אם החלטה כזו התקבלה ממקום רע, שאנשים אחרים חוץ משרגא לא יכולים לתרום ולא מסוגלים לייצג את האינטרס הכללי של הלשכה, ודאי שאצטרך להוכיח להם את התאמתי לתפקיד, את יכולותיי הרבות ואת רשת הקשרים שלי".

ברוש עצמו טען בשיחה עם "גלובס" כי הופתע מהמהלך. "לא ידעתי שבוחרים אותי לתקופת כהונה נוספת, ובכל מקרה, עדיין לא נתתי תשובה בעניין".

ברוש היה אמור לסיים את כהונתו בהתאחדות כבר לפני כשנה, אך כהונתו הוארכה בשנה נוספת, בנימוק שאין לטלטל את ההתאחדות בתקופה כלכלית רגישה. בשבועות האחרונים מובילים תעשיינים בכירים מהלך לשינוי תקנון ההתאחדות, שיאפשר את הארכת כהונתו פעם נוספת, אף שברוש הבהיר כי אינו מעוניין בכך.