ח"כ שאמה בפייסבוק: "ייתכן שאלה ימיו האחרונים של ערוץ 10"

את הסטטוס בפייסבוק כתב ח"כ כרמל שאמה-הכהן בתגובה ל"בקשת ערוץ 10 בוועדת הכלכלה לדחיית תשלום חובותיו למדינה"

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, מתנבא בפייסבוק: "ייתכן שאלה ימיו האחרונים של ערוץ 10". את הסטטוס בפייסבוק כתב שאמה-הכהן בתגובה ל"בקשת ערוץ 10 בוועדת הכלכלה לדחיית תשלום חובותיו למדינה".

בעקבות משבר אליו נקלע ערוץ 10 בשנת 2009, הוחלט לדחות לסוף שנת 2011 את חובות העבר שלו על סך 44 מיליון שקל בגין תמלוגים הכוללים גם ריביות ופיגורים בתשלום. בעקבות הדחייה שקיבל ערוץ 10 ביקשו זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, הקלה דומה. המדינה אישרה את הדחייה גם לקשת ורשת.

בדיון שנערך אתמול (ג') בוועדת הכלכלה של הכנסת במסגרת הדיונים בנוגע להרחבת מערך עידן+, ביקש מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, שהמדינה תדחה את מועד ההחזרים בשנה. זאת, מכיוון שבחוק כתוב כי מועד ההחזרים יתקיים ב-31 בדצמבר השנה, זמן תחילת מועד הרישיונות. ואולם, מכיוון שהמדינה דחתה את מועד הרישיונות ל-31 בדצמבר 2012, הועלתה הבקשה לדחות גם את מועד ההחזרים.

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, שנכח בדיון, תמך בעמדה זאת ואמר כי יש מקום לדחות את מועד התשלום בין היתר בגלל הפגיעה בהכנסות מפרסום, שהיא מנת חלקה של כל התעשייה.

יצוין כי על-פי נוסח החוק המעודכן, אם עד סוף 2011 לא ישלמו ערוץ 10 וזכייניות ערוץ 2 את חובותיהם למדינה, יישלל מהם זיכיון השידור.

מערוץ 10 נמסר: "ערוץ 10 עומד בכל מחויבויותיו, השיב את כל מחויבויות העבר והשלים את כל החוסרים שנצברו בתוכניות הסוגה העילית משנת 2004, כפי שצוין שחור על גבי לבן בדוחות הרשות השניחה. חברת החדשות של ערוץ 10 נמצאת בימים אלה בעיצומו של תהליך המעבר לירושלים כפי שנדרש בחוק, וזאת חרף הקשיים הכלכליים החריפים בהם נתון שוק הטלוויזיה כולו.

"אנו מאמינים כי בנסיבות אלה, יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, יפעל ככל יכולתו למניעת סגירה של ערוץ טלוויזיה וחברת חדשות בשל עניין שהוא טכני במהותו".