UBS: "אירופה משחקת ברולטה רוסית; השוק יפול 50%"

ארט קאשין, מנהל השקעות ב-UBS: "זה פתטי. עד שלא ישתמשו ב'כלים כבדים' באירופה - נהיה בבעיה" ■ מזהיר: "בנקים יקלעו לצרות. סערה כבדה תכה בשווקים, זה יהיה גדול"

"אירופה משחקת ברולטה רוסית, רק שרוסיה לא מעורבת כאן", מסביר ארט קאשין, מנהל השקעות ב-UBS. קאשין התייחס בריאיון ל-CNBC לפגישת הפסגה שמקיימים מובילי המדיניות הפיננסית באירופה היום (ד') בבריסל, במטרה להגיע להסכמות באשר לאלמנטים שונים לפיתרון משבר החוב.

"זה כל כך פתטי. עד שלא ישתמשו באירופה ב'כלים כבדים' דוגמת אלה שהציג יו"ר ה'פד' ברננקי, אנחנו נהיה בבעיה", סבור קאשין, שרמז לכך שמנהיגי אירופה לא מוכנים לנקוט בצעדים דרסטיים לטיפול במשבר.

"בואו נעמיד פנים שאנחנו כבר בבעיה, ממש בבעיה, ושבבריסל לא יגיעו לפיתרון. שום דבר קשיח, שום הסכם עקרונות. רק משהו מבולגן יותר מאשר השוק מצפה לו - מה אתם חושבים שיקרה? איך זה יקרה? ההתנהלות כאילו מדובר בהליך רציונאלי, היא שגויה", מזהיר קאשין.

"הכל יכול להיהפך ללא רציונאלי במהרה. בנקים יכולים להיקלע לצרות במהירות. אנחנו במצב בו סערה כבדה יכולה להכות בשווקים - זה יהיה גדול. השווקים הגלובליים עלולים להיחתך גם ב-50%", סיכם קאשין.