מצעד המפורסמים בבראק: גם סר רונלד כהן מצטרף לחברה

יו"ר קרן אייפקס לשעבר קיבל מניות בשווי 237 אלף אירו כנגד ויתור על חלקו בכמה נכסים משותפים

אל רשימת המשקיעים "הידוענים" בחברת בראק קפיטל פרופרטיז הצטרף היום סר רונלד כהן, מייסד קרן אייפקס פרטנרס ולשעבר היו"ר שלה. מדיווח של חברת הנדל"ן שבשליטת קבוצת בראק קפיטל של שמעון וינטרוב ורונן פלד, עולה כי לחברה פרטית שבשליטת כהן הוקצו 7,500 מניות החברה, המהוות כ-0.13% מהון המניות. ההקצאה בוצעה במחיר של כ-160 שקל למניה, הגבוה בכ-25% ממחירה שלשום - יום ההקצאה - תמורת 237 אלף אירו.

כהן לא שילם את תמורת ההקצאה במזומן, אלא כנגד מסירת החזקות המיעוט שלו בכמה נכסים משותפים. כהן החזיק 5% מתוך חלקה של בראק פרופרטיז (המחזיקה 20%) בשלוש חברות - בראק קפיטל (Offenbach), בראק קפיטל (Duisburg) ובראק קפיטל (Rohrbach) - שבין בעלי המניות הנוספים בהן ניתן למצוא את שלמה נחמה, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, וכן את יורוטרייד נדל"ן שבשליטת בועז קמר, עמית ביאל ויוסי פייט. כמו כן החזיק כהן ב-5% מחברת הנכס בראק קפיטל (Wuppertal).

בראק פרופרטיז היא זרוע הפעילות בגרמניה של קבוצת בראק קפיטל, והיא עוסקת בנדל"ן למגורים (סה"כ 5,000 יח"ד במערב גרמניה), נדל"ן מסחרי (30 נכסים בשטח של כ-277 אלף מ"ר) וביזמות - תחום הכולל שני פרויקטים בדיסלדורף, של פארק משרדים (23 בניינים בהיקף של כ-131 אלף מ"ר) ושכונת מגורים שתכלול כ-1,000 יח"ד.

עלייה של 14% מההנפקה

בראק פרופרטיז הוקמה בשנת 2006 במסגרת רה-ארגון שביצעה בראק קפיטל, במטרה לחלק את פעילותה לפי אזורים גיאוגרפיים. עם הקמתה הועברו אליה ארבעה נכסים מניבים בגרמניה, ומאז היא רכשה נכסים נוספים, הונפקה בבורסה בתל אביב לפני כשנה (לפי שווי של כ-115 מיליון אירו לפני הכסף) והנפיקה אג"ח בהיקף של כ-40 מיליון אירו. כיום נסחרת החברה לפי שווי של 713 מיליון שקל, לאחר עלייה של כ-14% מההנפקה.

בין המשקיעים בחברה, עוד טרם הנפקתה הציבורית, ניתן למצוא את יזם ההיי טק אביגדור וילנץ, שהקים את גלילאו שנרכשה בידי מארוול בשלהי שנת 2000 לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר, והיה מעורב בסדרת אקזיטים מוצלחים נוספים, כגון מכירת פיקסר טכנולוגיות ל-Carl Zeiss תמורת כ-70 מיליון דולר, לאחר שבחברה הושקעו 10 מיליון דולר בלבד. בעלי מניות נוספים הם כאמור נחמה, איש העסקים אודי אנג'ל וכן קבוצת אלייד, חברת השקעות המחזיקה בין היתר ביבואנית הרכב צ'מפיון מוטורס, בקבוצת הנדל"ן אשטרום, ביבואנית מערכות ההנדסה והציוד הטכני אמקול ובניופאן.

בראק פרופרטיז סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם ירידה של 18% בהכנסות ל-8.6 מיליון אירו, אך בעיקר בעזרת שערוכים של נכסים ורווחים חשבונאיים היא רשמה זינוק של 65% ברווח התפעולי ל-35.7 מיליון אירו, וסיימה את המחצית עם רווח נקי של יותר מפי שניים לעומת התקופה המקבילה, שהסתכם ב-26 מיליון אירו.