מחפשת: כמה כסף הוציאה השנה גוגל על רכישת חברות?

ענקית החיפוש רכשה את אתר המסעדות זאגט בכ-151 מיליון דולר ■ מתחילת שנת 2011 הוציאה כ-1.44 מיליארד דולר על רכישות שונות

ענקית החיפוש גוגל , הוציאה בחודש שעבר כ-151 מיליון דולר על רכישתה של חברת זאגאט (Zagat). המפעילה את אחד האתרים הנודעים בעולם לחיפוש ודירוג מסעדות ברחבי העולם - כך מדווח היום (ה') ב"בלומברג".

חברת זאגאט נוסדה ב-1979, וכוללת (על פי נתוני החברה) דירוגים וביקורות שנשלחו אליה על ידי יותר מ-350 אלף משתמשים. בשנים האחרונה העבירה החברה את פלטפורמת הביקורות והדירוג שלה לאינטרנט, והציגה גם אפליקציות תואמות למשתמשי הסמארטפונים השונים.

גוגל הוציאה כ-1.44 מיליארד דולר מתחילת שנת 2011 לטובת רכישת חברות, מתוכן כ-114 מיליון דולר על רכישת Daily Deals GmbH, אתר שיווק פרטי. הפרטים של שתי הרכישות פורסמו היום לציבור על ידי ענקית החיפוש.

המהלכים המדובר הינו חלק מניסיונותיה של גוגל לגוון את ההמלצות על מקומות ובתי עסק במסגרת השירות Google Places. כך, קיימה גוגל במהלך שנת 2009 מגעים לרכישת חברת Yelp - המפעילה גם כן אתר דומה לחיפוש ודירוג מסעדות ובתי עסק - אולם האחרונה דחתה הצעה של גוגל לרכישתה בכ-500 מיליון דולר.

בנוסף, נציין כי רק ברבעון הראשון של השנה, ביצעה גוגל 57 רכישות שונות של נכסים וחברות: כך למשל, רכשה את ITA Software, המספקת שירותי מידע למטיילים, בכ-676 מיליון דולר. באוגוסט, הודיעה כי תרכוש את מוטורולה מוביליטי תמורת כ-12.5 מיליארד דולר - עסקה שתעניק לחברה יותר מ-17 פטנטים רשומים.