פשרה בין האוצר לתמ"ת: הסרה מדורגת של המכסים ליבוא

(עדכון) - בשנת 2012 המדינה תוותר על יותר מ-20% מהמכס על תוצרת מיובאת שאין לה תחרות מקומית ■ שר התמ"ת בכנס "כלכליסט" ומכון היצוא: "הגענו להסכם"

על-פי ההסכמות שהושגו אמש (ד') בין משרד האוצר למשרד התמ"ת, המכסים על תוצרת מיובאת יוסרו באופן מדורג עד שנת 2017, ולדברי גורמים המקורבים לנושא במשרד האוצר המכסים לא יוסרו מיידית.

כך, בשנת 2012 המדינה תוותר על יותר מ-20% מהמכס על תוצרת מיובאת שאין לה תחרות מקומית - כלומר, אין לה ייצור ישראלי מקביל. בין השנים 2013-2017 יוסרו המכסים בהדרגה, אך זאת בכפוף לחתימה על הסכמי סחר עם מדינות שמהן ייעשה היבוא, ובמרכזן דרום-קוריאה, סין והודו.

גם שמחון אישר

גם שר התמ"ת שלום שמחון סיפר הבוקר על ההסכמות בין התמ"ת לאוצר בנושא הפחתת המכסים ותקציב המדען הראשי, וכן הבהיר כי בשעה זו מנוסחת הצעת החלטה בנושא שתבטיח את הגברת התחרותיות, פתיחה ליבוא מתחרה וכן תאפשר לתעשייה להתמודד עם יבוא זה.

שמחון אמר הדברים בכנס "כלכליסט" ומכון היצוא. עוד התייחס שמחון לשחיקה בתקציבי ההשקעה הממשלתית במחקר ובפיתוח: "אלה מסכנים סיכון של ממש את המשך יתרונה הטכנולוגי של ישראל, וזאת בשעה שמדינות העולם אמצו את המודל הישראלי ופועלות באופן מתמיד להגברת השקעותיהן הממשלתיות במחקר ובפיתוח".

"אי הקצאת תקציב היום - הוא למעשה ויתור על עתידה של ישראל בכל הנוגע לשימור מעמדה כמובילה טכנולוגית", סיפר שמחון. "בעניין הזה אנחנו מחויבים לצפות קדימה. ממש כפי שדרוש בזירות נוספות, כמו ההשכלה הגבוהה, או המחקר החקלאי. אם לא נתעשת נאבד נכס ישראלי חשוב. אני מזהיר את כולנו כדי שלא נתעורר כשיהיה מאוחר מדי".