הנאמן לנכסי רייפמן מבקש לתבוע את אמבלייז ב-200 מיליון שקל

זאת בגין דיווחים כוזבים ■ לטענת עו"ד איתן ארז, אבלייז העבירה דיווחים לא נכונים לגבי מצבת אחזקותיו של אלי רייפמן בחברה, ובכך גרמה נזק לנושיו ולציבור המשקיעים

עו"ד איתן ארז, הנאמן לנכסי איש העסקים פושט הרגל ומייסד חברת אמבלייז, אלי רייפמן, הגיש הבוקר (ה') לשופטת המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, בקשה לאשר לו להגיש תביעה בסך 200 מיליון שקל נגד אמבלייז. זאת, בטענה כי החברה הציגה בשנים האחרונות מצגי-שווא שונים והעבירה דיווחים לא נכונים לבורסה בלונדון (שם היא נסחרת) בכל הנוגע לאחזקותיו של רייפמן במניות אמבלייז , ובכך גרמה נזק רב לנושיו של רייפמן ולציבור המשקיעים.

לדברי עו"ד ארז, אמבלייז הציגה במשך שנים רבות את רייפמן כבעל שליטה וכבעל מניות עיקרי בחברה, אולם בדיעבד הסתבר כי מאז 2006 רייפמן אינו מחזיק באופן אישי במניות (רייפמן טען כי המניות הוחזקו באמצעות נאמנים - ח' מ').

הנאמן טוען כי הציבור ונושיו של רייפמן הסתמכו על מצגי אמבלייז, על מאזניה ועל דיווחיה לבורסה, ולכן סברו כי רייפמן מחזיק במניות של אמבלייז, וכתוצאה מכך העמידו הנושים לרייפמן הלוואות בסכומי-עתק. לדבריו, ב-2007 ו-2008 ניפקה החברה תעודות מניה המעידות כי רייפמן אוחז במיליוני מניות בחברה; ובדצמבר 2008 העבירה דיווח שקרי לבורסה בלונדון, לפיו רייפמן מישכן 17.3 מיליון מניות.

תביעתו של הנאמן מופנית גם נגד יו"ר הדירקטוריון של אמבלייז, נפתלי שני; חברי הדירקטוריון; משרד ארנסט אנד יאנג ישראל- קוסט-פורר גבאי את קסירר, המשמש כרואה החשבון של החברה; היועץ המשפטי של אמבלייז, עו"ד ארנון גיצלטר; ומזכירת החברה, חגית טל.

עו"ד ארז טוען בבקשתו כי היועץ המשפטי של אמבלייז העניק בכתב אישורים שונים לנושים ואף לקח חלק אקטיבי במשא-ומתן להענקת הלוואות ואשראים לרייפמן, כשהנושים הסתמכו על המצג שהציג להם. עו"ד גיצלטר, לדבריו, אף אישר ב-2008 בכתב לשלי נרקיס, אחד מנושיו של רייפמן, כי הוא מחזיק בנאמנות את מניותיו של רייפמן באמבלייז, וכי יחזיק בהן עד להחזר החוב או עד שיוחלט להעביר את המניות על-שם נרקיס. זאת, כאשר כבר ב-2006 היה ידוע לאמבלייז כי לרייפמן אין מניות בחברה.

לגבי משרד רואה החשבון המבקר נטען כי דוחות כספיים שנערכו ובוקרו בידי משרד ארנסט אנד יאנג בשנים שלאחר 2006 הראו כי רייפמן עודנו בעל מניות מרכזי בחברה.

לגבי מזכירת אמבלייז, המשמשת גם כדירקטורית בחברה, נטען כי היא אישרה בסוף 2008 לנושים שונים כי תעודות המניה שהם מחזיקים, שכללו את שמו של רייפמן, הן אותנטיות ומשקפות את הרישום במרשם בעלי המניות.

עו"ד ארז מציין כי 15 נושים של רייפמן, שהיקף תביעתם נגד אמבלייז נאמד בכ-182 מיליון שקל, הימחו לו את זכותם להגיש את התביעה, תוך התחייבות לשאת בהוצאות ההליך.