כמה יעלה לכם לשכור דירה בלונדון בזמן האולימפיאדה?

פחות משנה לאולימפיאדה, בחלק גדול מבתי-המלון בלונדון כל החדרים כבר הוזמנו ■ מי שמחפש פתרונן לינה ישמח לדעת שיש עדיין דירות להשכרה, אך מחיריהן קפצו פי שלושה וארבעה

מיליונים יציפו את לונדון הקיץ לרגל האולימפיאדה, וברבים מבתי-המלון כבר מדווחים על תפוסה מלאה. על-פי איסתא ספורט, הנציגה הרשמית והבלעדית של האולימפיאדה בישראל, כ-10,000 ישראלים יטוסו ללונדון (לעומת כ-1000 שטסו לאולימפיאדת בייג'ין 2008).

וכשזה המצב, השכרת דירה לתקופה קצרה נראית כאלטרנטיבה לא רעה בכלל לחדר הקטנטן בבית-המלון, ויש שיאמרו עדיפה בהרבה. לצד סלון ומטבח מאובזרים ואווירה ביתית, היתרון הגדול הוא האפשרות לחוות את לונדון כמו מקומיים: להתארח בבניין לונדוני ואולי לשתות כוס תה עם השכנה האנגלייה.

יתרון נוסף הוא המחיר הנמוך יותר, בעיקר למשפחות ולקבוצות חברים ופחות לבודדים ולזוגות: אלי דרכלר, מנכ"ל חברת אינטרהום ישראל המספקת שירותי השכרת דירות בלונדון וביעדים נוספים באירופה ובארה"ב, מעריך כי המחיר הממוצע להשכרת דירת 5 כוכבים לשבוע ל-4 איש בתקופת האולימפיאדה יעמוד על ל-20,300 שקל לשבוע. התפשרות על 4 כוכבים תעלה 16,324 שקל, והסתפקות ב-3 כוכבים תאפשר לינה ב-9,200 שקל לשבוע.

לטענת גורמים בענף השכרת הדירות בלונדון, דירה מושכרת בעיר בימים רגילים יכולה להיות זולה בכ-30%-40% מחדר בבית-מלון, תלוי כמובן במיקום ובעונה. הפער מצטמצם משמעותית בתקופות שיא, דוגמת האולימפיאדה.

לדברי צביקה לירן, הבעלים של חברת לניר המספקת אף היא שירותי השכרת דירות, האנגלים הכפילו את המחירים בתקופת האולימפיאדה. "הישראלים כבר החלו להתעניין", הוא אומר.

שי פניאל, הבעלים של חברת שילן המסייעת אף היא בהשכרת דירות בלונדון וביעדים נוספים, מוסיף כי המחירים לא רק הכפילו את עצמם, אלא זינקו פי שלושה וארבעה בתקופה האמורה: "הביקוש עצום, והמחירים בהתאם", הוא אומר.

"גלובס" בדק כמה יעלה לכם לקום בבוקר בדירה לונדונית שכורה ולראות את האולימפיאדה מקרוב.

כמה יעלה לשכור דירת שני חדרים בלונדון באולימפיאדה
 כמה יעלה לשכור דירת שני חדרים בלונדון באולימפיאדה

לונדון באולימפיאדה
 לונדון באולימפיאדה

לונדון באולימפיאדה
 לונדון באולימפיאדה