אין מו"מ בתע"א אבל לבהרב כבר יש יועץ תקשורת

מקורות בתע"א על המהלך של דב בהרב, היו"ר החדש של החברה ולשעבר מנכ"ל אמדוקס: "בלי אמון מלא בין ההנהלה לארגון העובדים עדיף לא לזוז"

היו"ר הנכנס של התעשייה האווירית, דב בהרב, מוביל בשבועות האחרונים מהלכים שמתפרשים כ"הכשרת השטח" לקראת הדיונים לגיבוש מתווה להפרטת החברה. להערכת גורמים המקורבים לתע"א, טרם נקבע מועד לתחילת השיח בנושא, אך התנהלותו של היו"ר יוצרת דריכות בחברה.

בהרב הזדרז לשכור את מוטי שרף כיועץ תקשורת חיצוני שיעסוק בגיבוש האסטרטגיה ההסברתית של המהלך.

שרף סיפק בעבר שירותי ייעוץ תקשורתי לבהרב, עת כיהן כנשיא וכמנכ"ל אמדוקס, ובין השניים שוררים יחסי אמון טובים.

בתע"א מורגשת אי-נוחות מהעובדה שהיו"ר החדש כבר שכר יועץ תקשורת, אך טרם החל בשיחות עם נציגות העובדים על מתווה ההפרטה. גורם בכיר שמקורב לחברה העריך כי הדרך של בהרב אל לבו של ארגון העובדים החזק של תע"א עשויה להיות ארוכה, רוויית משברים ומייסרת. לדברי הגורם, "לא בונים יחסי אמון עם ארגון כזה בתוך שבועיים, או בשיחה אחת על כוס קפה. זה תהליך שיימשך זמן רב. אולי שנה או שנתיים. צריך כימיה. אם אין הסכמות כאלה, וללא אמון מלא בין הנהלת הדירקטוריון לבין ארגון העובדים - עדיף לא לזוז". מקורבים לחברה אמרו ל"גלובס" כי היו"ר יפתח בהידברות ישירה עם העובדים.

היו"ר החדש זוכה לתמיכה רחבה ולגיבוי מלא מצד שר הביטחון ברק ושר האוצר שטייניץ. גם היו"ר הקודם, יאיר שמיר, הוביל תוכנית כזו, ובעבר טען שהיה יכול לממש אותה בתוך כשנה, בזכות תקופה ארוכה שבה עמל על פיתוח יחסי אמון עם ארגון העובדים ועם יו"ר הארגון, ח"כ חיים כץ. גורם אחר אמר כי "בהרב חושש שהמשך הצמיחה של החברה מוטל בספק, כי היא תגיע בסופו של דבר לתקרת זכוכית, ומשם תתחיל לצנוח. הוא משוכנע שבטרם מגיעים למצב המסוכן הזה יש לנקוט במהלך נחוש להפרטה, ויש לו יכולת וגיבוי לעשות זאת".