מנכ"ל קרן החילוץ האירופית ביקר בסין; בדק אפשרות לסיוע

מנכ"ל הקרן קיים סבב פגישות עם בכירים סינים במהלך סוף השבוע האחרון ■ בין יתר ההצעות שהועלו: ערבות על 20% מההפסדים, ומכירה עתידית של האג"ח במטבע המקומי

מנכ"ל קרן החילוץ האירופית קלאוס ריגלינג ביקר בסוף השבוע האחרון בסין בנסיון לרתום אותה למאמצי החילוץ של אירופה, על ידי השקעה בקרן החילוץ. ריגלינג הבטיח שהמשקיעים יהיו מבוטחים עד כחמישית מההשקעה שלהם, והם יוכלו בעתיד למכור את האג"ח שקנו ביואן הסיני.

ריגלינג לא הודה אם סין היא זו שביקשה רמה כזו של הגנה, וסירב להתייחס לפגישות שקיים בבייג'ין. אבל הוא כן אמר שצפוי להגיש הצעה לדרך שבה צריכים למנף את קרן החילוץ, שעומדת כרגע על 440 מיליארד אירו, כבר בחודש נובמבר.

"קרן החילוץ תספוג חלק קטן מההפסדים במידה ומשהו משתבש", אמר ריגלינג לסטודנטים במהלך הרצאה שנשא באחת האוניברסיטאות בסין."וזה יכול להיות עד כ-20% מההפסד הראשוני".

המנכ"ל גם אמר שבעתיד יהיה ניתן למכור את האג"ח של אירופה בעזרת היואן הסיני, אולם הוא מעריך שזה יהיה קשה בהתחלה. "עד עכשיו הנפקנו אג"ח במטבע האירו, אבל אנחנו רשאים להנפיק בכל מטבע שיכול לעזור לנו להתמודד עם המצב", אמר ריגלינג.

"זה גם תלוי במדיניות של הרשויות בסין ואם יחליטו לאשר דבר כזה", אמר ריגלינג והמשיך, "אני חושב שזה יהיה קשה, אבל לדעתי, בסופו של דבר זה יקרה".