חברת SGS Horizon תייעץ לממשלה בנושאי נפט וגז טבעי

משרד התשתיות הלאומיות בחר בחברה ההולנדית למתן שירותי ייעוץ ופיקוח הנדסי בנושאי נפט וגז טבעי ■ החברה תסייע בבדיקת תוכניות עבודה, תכניות קידוח ופיתוח שדות בים וביבשה

חברת הייעוץ הבינלאומית SGS-Horizon מהולנד נבחרה במכרז שפרסם לפני כשלושה שבועות משרד התשתיות הלאומיות, לתת שירותי ייעוץ ופיקוח הנדסי בנושאי נפט וגז טבעי.

השירות יכלול את כל מגוון הפעולות הקשורות לחיפושים, קדיחה והפקת נפט וגז טבעי. בין היתר תסייע החברה בבדיקת תוכניות עבודה של החברות, תכניות קידוח ופיתוח שדות בים וביבשה, פיקוח על ביצוע קידוחים, עמידה בתקני בטיחות, בריאות ואיכות הסביבה, פיקוח על משטר הפקה ועוד.

בימים אלה עומד לפני סיום גם המכרז לקבלת שירותי ייעוץ בתחומי הרגולציה על זכויות הנפט אשר יכללו ביצוע הערכה של כמויות הגז הטבעי והנפט במים הכלכלים של ישראל, סיוע בגיבוש המדיניות המתהווה בתחום חלוקת זכויות חיפוש הנפט והגז הטבעי, ובבחינת הליך הענקת הרישיונות והחזקות ופיקוח עליהם. הייעוץ יכלול גם סטנדרטים לבדיקה ולדיווח על ממצאי בעלי הזיכיונות לחיפושי גז טבעי ונפט, וארגון המידע המתקבל בעבודות החיפושים.

יש לציין כי השבוע הסתיים שלב הגשת המועמדות גם לשמונה משרות מקצועיות שנפתחו ביחידת הנפט כך שהיחידה, המונה כיום 5 אנשים, תעמוד בפני הרחבה משמעותית שתכלול תוספת מומחים מקצועיים בתחומי: הגיאולוגיה והגיאופיסיקה, הנדסת קידוחים, הנדסת מאגרים, הנדסת בטיחות וסביבה ועוד, ויאפשרו את הגברת הפיקוח והאכיפה של אנשי יחידת הנפט על ביצוע עבודות חיפוש והפקה של נפט וגז טבעי בישראל. למשרות הוגשו עשרות בקשות שיחלו בהליכי המיון בימים הקרובים.