מניית היום: מוסיפה 6.7% ומשלימה זינוק של כ-46% בחודש

החברה הבת אפריקה תעשיות דיווחה היום כי חברת הדירוג מידרוג העלתה את דירוג האג"ח (סדרה א') של החברה מדירוג Baa1 ל-A3 עם אופק יציב

מניית אפריקה ישראל של לב לבייב ממשיכה היום את המומנטום החיובי מיום חמישי האחרון ורושמת עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה. בכך משלימה אפריקה זינוק של כ-46% בחודש האחרון.

החברה הבת אפריקה תעשיות דיווחה היום כי חברת הדירוג מידרוג העלתה את דירוג האג"ח (סדרה א') של החברה מדירוג Baa1 ל- A3 עם אופק יציב. מידרוג מציינת בדו"ח הדירוג שפרסמה כי, העלאת הדירוג הינה נוכח המגמה המתמשכת של שיפור בתוצאות החברה, הן במגזר הקרמיקה והן במגזר הפלדה , לאור עלייה בהיקפי פעילות וחזרה לשיעורי רווחיות גולמית טרום המשבר.

כלכלני מידרוג כותבים עוד כי השיפור בתוצאות הפעילות הנו נוכח ביקושים גבוהים והתחזקות מעמדן העסקי של החברות הבנות, פקר פלדה ונגב קרמיקה, בשוק המקומי. רווחיות החברה בתחום הפלדה הושפעה לטובה ברבעונים האחרונים ממגמת העלייה במחירי הפלדה. כמו כן, נרשמה המשך התאוששות בפעילות ברוסיה, ובשנת 2009 רשמה איזון בתוצאות. שתי החברות הבנות העיקריות פקר ונגב הן בעלות מעמד עסקי מוביל בתחומן בישראל, היקף פעילות רחב ופיזור לקוחות רחב.

בנוגע למגזר הקרמיקה כותבת מידרוג כי, המגזר מאופיין בשנים האחרונות במגמת צמיחה בהכנסות, בשיעורי רווחיות גבוהים ובתזרימי מזומנים חזקים. השיפור בפעילות נתמך בין היתר ב"רוח הגבית" של פריחת ענף הנדל"ן למגורים בישראל בשנים האחרונות. "אנו מעריכים התמתנות מסוימת בצמיחה הפנימית וברווחיות של מגזר הקרמיקה בטווח אופק הדירוג על רקע האטה בשוק הדיור".

מידרוג מציינת עוד כי, לחברה אסטרטגיית צמיחה הן, באמצעות צמיחה אורגנית והן, באמצעות מיזוגים ורכישות. החברה ביצעה מספר רכישות ומיזוגים במהלך מחצית שנת 2011 בתחום הקרמיקה ובתחום הפלדה (כניסה לתחום עיבוד ברזל לבטון), דבר אשר מהווה פוטנציאל להמשך צמיחת החברה, יצירת סינרגיה וביסוסה כמובילת שוק.

ה"וול סטריט ג'ורנל" חשף ביום חמישי כי חברת מריוט היא זו שתרכוש את הזכויות על "מגדל השעון" במנהטן ניו-יורק, מידי אפי ארה"ב, החברה הבת של אפריקה ישראל.

על פי דיווחים קודמים, נזכיר, Marriot תשלם עבור הנכס כ-165 מיליון דולר, כאשר כבר הפקידה בנאמנות 5 מיליון דולר. עוד עולה מהדיווח כי השלמת העסקה צפויה להתקיים באמצע דצמבר השנה, וכי היקף ההתחייבויות של אפי ארה"ב בגין הנכס יופחת בכ-67.5 מיליון דולר והיא תקבל תזרים מזומנים נקי של כ-88 מיליון דולר.

"מגדל השעון" הינו בניין משרדים שנרכש על ידי אפריקה בשנת 2007 תמורת 776 מיליון שקל, והוא מיועד להסבה לבניין מגורים יוקרתי. הפרויקט רשום בספרי החברה בשווי של 578 מיליון שקל. יתרת הלוואות הנון-ריקורס שנותרו בגין הפרויקט מסתכמות ב-207 מיליון שקל, והן נושאות ריבית שנתית של 10%.