לא רק באייפון החדש: Siri נפרצה והותאמה לאייפון 4

האקרים הצליחו לפרוץ את מערכת הזיהוי הקולי החדשה שהשיקה אפל ביחד עם האייפון 4s ולהתקין אותה על מכשירי אייפון 4 ואייפוד טאץ' ■ החדשות הרעות: הם לא מתכננים להפיץ את השיטה

מהרגע שבו אפל הציגה את מערכת השליטה הקולית החדשה למכשירי האייפון החדשים, Siri ('סירי'), משתמשי אייפון רבים התאכזבו לגלות כי הפיצ'ר המיוחד הזה יהיה זמין אך ורק על מכשירי האייפון 4s החדשים ולא על דורות קודמים של מכשירי האייפון. יחד עם זאת, כמו כל דבר שלגביו אפל מקשיחה את הכללים שלה, היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שמישהו יפענח כיצד להתאים את Siri לעבוד על מכשירי iOS אחרים.

קצת יותר משבועיים חלפו מאז הושק לראשונה האייפון 4s, והזמן הזה חלף. האתר 9to5mac דיווח במהלך סוף השבוע כי 2 האקרים הצליחו להפעיל את Siri על מכשיר אייפון 4 וגם על הדור הרביעי של מכשיר האייפוד טאץ'. הם אפילו תיעדו זאת ב-2 סרטוני וידיאו שהועלו ליו-טיוב:

Siri על מכשירי אייפון 4

Siri על מכשיר אייפוד טאץ'

למעשה, האקרים אחרים כבר הצליחו להפעיל את Siri על מכשיר אייפון 4 לפניהם, אך בשביל שהפיצ'ר הזה יעבוד כראוי, הוא צריך להיות בקשר ישיר עם שרתי אפל בענן ואת זה לא היה ניתן לעשות עד עכשיו. כך, בכל פעם ששואלים את Siri שאלה היא מתחברת לענן ומחזירה תשובה, וללא הקשר הישיר עם הענן לפיצ'ר הזה אין הרבה יתרונות או יכולות.

מטבע הדברים, על מנת להתאים את Siri באייפון 4 או באייפוד טאץ' יש צורך במכשיר פרוץ (מכשיר iOS שעבר תהליך שנקרא Jailbreak), בשביל לפתוח מספר קבצים בתוך מערכת ההפעלה של המכשיר ובתוכנה של Siri, כדי להפעיל אותה על מכשירים ישנים יותר.

יחד עם זאת, אם ציפיתם לאיזה תוסף פשוט שזמין בחנות האפליקציות המחתרתית של מכשירי ה-iOS הפרוצים, Cydia, אתם צפויים לאכזבה. על פי הדיווח, צמד ההאקרים מספרים כי תהליך ההתאמה של Siri לאייפון 4 ולאייפוד טאץ' איננו פשוט כלל למשתמש האייפון הממוצע. לטענת ההאקרים, ישנו צורך בקבצים הנמצאים אך ורק במכשירי אייפון 4s, גם רגילים וגם כאלו שעבר פריצה, וכי התהליך כולו כולל כ-20 שלבים בסך הכל.

בנוסף, ההאקרים טוענים כי עשו זאת רק בשביל האתגר ואין להם שום כוונה לשחרר לחופשי את דרכי התהליך ו/או את הקבצים הדרושים, אך אין להם ספק כי יהיו אחרים שכן יעשו זאת ואפילו ידרשו על כך תשלום.