ברקליס חתך חשיפתו למדינות ה-PIIGS באירופה בכ-31%

בנק ההשקעות דיווח על נפילה של 15% בהכנסות - ל-2.25 מיליארד ליט"ש ברבעון השלישי של 2011 ■ מנכ"ל הבנק: "זה היה רבעון של אתגרים רבים וחוסר וודאות"

ברקליס , הבנק השני בהיקף הנכסים אשר ברשותו בבריטניה, דיווח היום (ב') על תוצאותיו הכספיות לרבעון השלישי של השנה. הבנק הציג ירידה מהותית בהכנסות ורשם הפסדים על חשיפתו לכלכלות אירופה ה"בעייתיות", על רקע משבר החובות הריבוניים באירופה.

הכנסות הבנק לפני מס ולפני רשימת הפסדים על אג"ח, נכון ל-30 בספטמבר עמדו עלו 1.3 מיליארד ליט"ש (2.1 מיליארד דולר), עלייה של 5% לעומת הכנסות של 1.27 מיליארד ליט"ש בשנה שעברה. זאת, מעל ציפיות האנליסטים שחזו הכנסות של 1.24 ליט"ש.

בשורה העליונה, דיווח הבנק על נפילה בהכנסות בכ-15% - לרמה של 2.25 מיליארד ליט"ש ברבעון השלישי.

"זה היה רבעון של אתגרים רבים וחוסר וודאות", אמר מנכ"ל ברקליס, רוברט דימונד. "למרות שהבנק תיפקד יותר טוב מאשר בתקופה המקבילה אשתקד, אין פלא שחטיבת ההשקעות (החטיבה העסקית) הייתה יוצאת מן הכלל".

על רקע משבר החובות, בנק השקעות חתך את החזקותיו באג"ח של יוון, אירלנד, איטליה, פורטוגל וספרד בכ-31% להיקף של 8 מיליארד ליט"ש. בתוך החזקות אלה, חתך הבנק את החזקותיו באג"ח ספרדיות בכ-43% להיקף של 2.7 מיליארד ליט"ש, ואת החזקותיו באג"ח איטלקיות ב-24% להיקף של 4.1 מיליארד ליט"ש.