ביל גייטס: "הביקורת של ג'ובס מובנת; לא מפריע לי בכלל"

מייסד ומנכ"ל מיקרוסופט לשעבר התראיין לרשת ABC, ובין היתר הגיב לראשונה על הביקורת הנוקבת כלפיו שהתפרסמה בביוגרפיה של סטיב ג'ובס ■ "בגלל שהצלחנו למכור בכמויות גדולות הוא הרגיש שאנחנו האנשים הרעים והוא האיש הטוב"

בקושי שבוע חלף מאז יצא לאור הספר הביוגרפי שכתב וולטר איזקסון, "סטיב ג'ובס", המגולל את הביוגרפיה של מייסד ומנכ"ל אפל המנוח, וכבר מתחילים להגיע הריקושטים. הביוגרפיה, שמבוססת ברובה על למעלה מ-40 פגישות וראיונות מוקלטים שקיים איזקסון עם ג'ובס במהלך השנים האחרונות, חושפת עשרות סיפורים וקטעי מידע מעניינים וחדשים על חייו של אחד מבכירי תעשיית ההיי-טק בעשורים האחרונים, ועל האופן שבו ניהל את אחת מחברות הטכנולוגיה המשפיעות בעולם - אפל.

בין שלל הציטוטים וההתבטאויות הקשות של ג'ובס כלפי קולגות, חברים ומתחרים שלו - נמצאים גם מספר התייחסויות שלו לאחד מיריביו המרים והוותיקים ביותר, מייסד ומנכ"ל מיקרוסופט לשעבר ביל גייטס. באחת מהפעמים אמר ג'ובס כי גייטס היה יכול להיות "אדם גדול יותר אם היה נוטל פעם אסיד או הולך לאיזה אשראם כשהיה צעיר". בהזדמנות אחרת אמר ג'ובס כי "בעיקרון, ביל הוא חסר דמיון והוא מעולם לא המציא משהו, ובגלל זה אני חושב שיותר נוח לו לעסוק היום בפילנתרופיה מאשר בטכנולוגיה. בלי שום בושה הוא גנב רעיונות של אנשים אחרים".

לראשונה מאז פורסמו הדברים התייחס גייטס לציטוט דבריו של ג'ובס בראיון שנתן לרשת הטלוויזיה ABC. גייטס נשאל האם הדברים הקשים שאמר עליו ג'ובס פגעו בו, וענה: "לאורך 30 השנים שעבדנו ביחד, הוא (ג'ובס) אמר המון דברים טובים עליי וגם המון דברים רעים", אמר גייטס. "עבדנו ביחד, המרצנו אחד את השני גם בתור מתחרים, ושום דבר מזה לא מטריד אותי".

גייטס אמר בראיון כי הוא מאוד מכבד את ג'ובס וכי הוא עשה עבודה טובה מאוד לאורך חייו. גייטס ייחס לפועלו של ג'ובס את העובדה שהעולם טוב יותר היום כאשר מדברים על התפתחות רשת האינטרנט, עולם המחשבים, מכשירי הטלפון ובכלל האופן שבו אנו צורכים מידע: "זה פשוט מדהים" אמר גייטס.

באשר לביקורת שהפנה אליו ג'ובס, אמר גייטס כי: "הוא (ג'ובס) נוכח להתמודד עם מספר פעמים עם העובדה שהמוצרים שלו היו מתומחרים גבוה מאוד, כך שהם היו עלולים למצוא את עצמם מחוץ לשוק. העובדה שאנחנו (במיקרוסופט) הצלחנו במכירת מוצרים בכמויות גדולות, ובקשת רחבה של מחירים בעקבות שיתוף הפעולה שלנו עם חברות רבות, זה היה (לו) קשה". גייטס הוסיף: "כך יצא שבמקרים רבים הוא הרגיש מוטרד וחש שהוא האיש הטוב ואנחנו היינו האנשים הרעים. מאוד מובן".