ארה"ב: התשואות על האג"ח עקפו את התשואות על המניות

בפעם הראשונה מאז מלחמת האזרחים התשואות על אגרות החוב גברו על תשואות מהמניות ■ התשואה על האג"ח ארוכות הטווח עומדות על 11.5% בשנה לעומת 10.8% למניות

העליות החדות מזה כעשור באגרות החוב של ארצות הברית העלו את התשואות שלהן מעל לתשואות של המניות ב-30 השנות האחרונות, בפעם הראשונה מאז מלחמת האזרחים בארצות הברית.

השקעות באגרות חוב עלו ב-6.25% במהלך השבוע האחרון לעומת עליה של 2.18% בלבד בהשקעה במניות מדד ה-S&P 500, כך עולה מהנתונים של מריל לינץ'. גם עולה מהנתונים ששוק החובות צפוי להניב תשואה של 7.63 עד סוף השנה הנוכחית, התשואה הגבוהה ביותר מאז שנת 2002.

אגרות החוב לטווח ארוך רשמו עליה שנתית ממוצעת של 11.5% בשלושת העשורים האחרונים, לעומת עליה של 10.8% במדד ה-S&P 500 באותה תקופה, כך אומר ג'ים ביאנקו, נשיא חברת Binaco Research.

השילוב של ממוצע אינפלציה של 1.5% בארצות הברית, יחד עם החלטת הפידרל ריזרב להשאיר את הריבית ברמה אפסית (0%-0.25%) וצמיחה כלכלית איטית בנוסף על עליה בריבית על החיסכונות מאז משבר האשראי, הפכו את אגרות החוב ליעד השקעה אטרקטיבי.

"הביצועים הטובים של אגרות החוב בעשורים הקודמים אל מול המניות הייתה דרך ההשקעה שכולם טעו בה", אמר ביאנקו במהלך ראיון טלפוני לסוכנות בלומברג. "יש מחשבה שנטועה בראשים של האנשים שברגע שיש לך תשואה נמוכה על האג"ח, אתה פונה למניות. ואף אחד לא רוצה לערער על הקביעה הזאת, למרות שכפי שאנו רואים, מדובר במחשבה מוטעה".